اخبار
کد خبر : 1620 ۱۳۹۴/۱۱/۱۷   

واحدهای صرافی بدون پروانه بسته می‌شود

براساس دستورالعمل بانک مرکزی مهلت صرافان برای دریافت مجوز مرداد ماه پایان یافت و صرافان غیرمجاز بعد از پایان این دوره نمی بایست طبق قانون معاملات ارزی داشته باشند، اما بسیاری از این صرافی‌ها هیچ گونه اقدامی در این جهت انجام ندادند.

به گزارش نای قلم، علاوه بر این معضل، اقتصاد با پدیده جدیدی به نام «قاچاق ارز»مواجه هستند. پدیده ای که می‌تواند آثار زیان باری بر اقتصاد تحمیل کند.

با توجه به اهمیت این موضوع معاون نظارت و بازرسی صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی تاکید کرد: واحدهای صرافی بدون پروانه آذربایجان‌غربی با هدف ساماندهی آنها بسته می‌شود.

سلیمان علیزاده در دهمین جلسه کارگروه حمایت از تولید و نظارت بر شفاف‌سازی گردش کالا در سطح عرضه اظهار کرد: شش میلیارد و 267 میلیون و 354 هزار و 672 ریال ارزش ریالی کالای مکشوفه در استان بوده است.

وی افزود: باید شیوه قاچاق ارز از استان به کشورهای همسایه و یا قاچاق آن از کشور همسایه به داخل استان به طور دقیق بررسی شود.

 معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: علاوه بر آن باید با قاچاقچیان ارز استان به شدت برخورد شده و واحدهای صرافی بدون پروانه کسب بسته شوند.

 علیزاده بیان کرد: باید علت اصلی قاچاق ارز در استان آذربایجان‌ غربی را یافته و آن را مورد ریشه‌یابی قرار داد.

 وی با اشاره به برخی معضلات جامعه گفت: هم اکنون از جمله مشکلات و معضلات جامعه این است که تولیدات داخلی با مارک خارجی به فروش می‌رسد که باید این مشکل را نیز رفع کرد.

 معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌ غربی با تاکید بر اینکه اگر به اقتصاد به صورت استانی نگریسته شود محکوم به شکست است افزود: بی‌شک باید به اقتصاد به شکل جهانی و کلان نگریسته شود.

علیزاده با تاکید بر اینکه قوانین و مقررات مربوط به قاچاق کالا و ارز باید با جدیت اجرایی شوند، اظهار داشت: از جمله نکاتی که باید بدان توجه شود احصای خرید و فروش کالاهای مشکوک و اطلاع به پلیس آگاهی استان است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا