اخبار
کد خبر : 16194 ۱۴۰۱/۰۴/۳۱   ۲۱:۳۸:۵۱

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌غربی:
ایجاد مزاحمت در فضای سایبر جرم است

 

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌غربی گفت: هر گونه ایجاد مزاحمت و سلب و آسایش برای دیگران در فضای سایبر، جرم است.

به گزارش نای قلم، سرهنگ اکبر نصرتی در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: در پی وصول پرونده‌ای مبنی بر اینکه فردی در شبکه اجتماعی اینستاگرام مورد مزاحمت قرار گرفته و این عمل موجب از بین رفتن وجهه کاری وی گردیده است، موضوع در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از اقدامات فنی و پلیسی فرد خاطی شناسایی و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

این مقام مسئول گفت: متهم مورد نظر در مواجهه با ادله قاطع پلیس ضمن اعتراف به عمل خلاف قانون خود اعلام کرد که با توجه به اینکه در حین مراجعه به محل کار شاکی با وی دچار اختلاف شده درصدد انتقام‌جویی بر آمده و مطالبی را بر علیه وی با ایجاد صفحه اینستاگرامی منتشر کرده است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی محلی برای تسویه حساب‌های شخصی نبوده و همانند فضای واقعی قوانین مخصوص به خود را دارد به خاطیان این حوزه هشدار داد: براساس ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی هر گونه مزاحمت و سلب آسایش دیگران در فضای مجازی جرم بوده و پلیس طبق قانون با افراد خاطی بطور جد برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: هموطنان با مراجعه به آدرس cyberpolice.ir  می‌توانند از آخرین اخبار و اطلاعات مطلع شده و در صورت نیاز با شماره ۰۹۶۳۸۰ بصورت شبانه‌روزی می‌توانند با کارشناسان پلیس فتا در ارتباط باشند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا