اخبار
کد خبر : 16190 ۱۴۰۱/۰۴/۳۰   ۲۱:۲۱:۲۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ابراز نگرانی کرد؛
پوشش پایین دوز سوم و چهارم در آذربایجان غربی

 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با ابراز نگرانی از پوشش پایین دوز سوم و بویژه دوز چهارم گفت: تا امروز فقط 11 هزار و 638 دوز چهار معادل 0.37 درصد در استان تزریق شده است که زنگ خطری برای موج هفتم است.

به گزارش نای قلم، محمدامین ولی‌زاد در گفتگوی اختصاصی در خصوص آخرین رنگبندهای شهرهای استان اظهار کرد: هفت شهرستان ارومیه، اشنویه، پلدشت، چایپاره، چالدران، خوی و میاندوآب زرد و 9 شهرستان استان در وضعیت آبی قرار دارند.

وی افزود: با توجه به افزایش موارد مبتلایان و بستری ها در هفته آتی احتمال نارنجی شدن شهرهای استان و تغییرات اساسی در رنگبندی وضعیت کرونای استان وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: بالغ بر شش میلیون و 130 هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق شده است که پوشش دوز اول بالغ بر 84 درصد و دوز دوم بالغ بر 75 درصد و پوشش دوز سوم 34 درصد است.

مقام عالی سلامت استان با اعلام هشدار شروع موج هفتم کرونا در استان یادآور شد: راحت‌ترین، در دسترس ترین، کم هزینه ترین و کم خطرترین سلاح ما در مقابل کرونا تزریق واکسن است.

وی در نهایت بر رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون به عنوان تنها سلاح ها در مقابله با بیماری کرونا تاکید کرد و خواستار تشدید نظارت های لازم بر اجرای پروتکل های بهداشتی شد.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا