اخبار
کد خبر : 16176 ۱۴۰۱/۰۴/۲۸   ۲۱:۲۷:۴۳

بررسی مشکلات بخش صومای بردادوست و سرو؛
تصویب منطقه ویژه اقتصادی سرو ارومیه عامل توسعه منطقه است

 

استاندار آذربایجان غربی در ادامه سفرهای کاری امروز به بخش صومای برادوست ارومیه سفر کرد.

به گزارش نای قلم، محمدصادق معتمدیان، در این سفر که نمایندگان مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی و مدیران کل ادارات و دستگاه‌های اجرایی و خدماتی استان هم حضور داشتند با حضور در روستاهای هشتیان، گنگچین، جوهنی، ممکان، خلیان و اشکه سو و با مردم به صورت چهره به چهره دیدار و گفتگو کرد و از نزدیک در جریان مشکلات این بررسی مشکلات بخش صومای بردادوست و سرو ارومیه روستاها قرار گرفت .

 وضعیت نامناسب راه‌های مواصلاتی، کمبود آب آشامیدنی، گاز، کمبود فضاهای آموزشی، ورزشی، فرهنگی و تفریحی، اجرا نشدن طرح‌های هادی و اشتغال از مهمترین مشکلاتی بودند که مردم روستاهای بخش صومای برادوست شهرستان ارومیه مطرح کردند .

وی در جمع مردم سرو گفت: مرز از مهمترین مزیت های منطقه به شمار می رود که سعی داریم از این ظرفیت بیش از پیش بهره ببریم.

معتمدیان تصریح کرد: بر اساس اولویت‌بندی طرح‌های عمرانی را برای اجرا کردن سریع آن در جلسه شورای برنامه ریزی مصوب خواهیم کرد.

* سرو؛ به عنوان پیشانی اقتصادی استان

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه سرو به عنوان پیشانی اقتصادی استان است، اظهار کرد: پس از تصویب منطقه ویژه اقتصادی سرو دولت تمام تمرکزش بر تکمیل زیرساخت‌های این منطقه است و به زودی عملیات اجرایی آن که می‌تواند تحولی در اقتصاد و اشتغال منطقه ایجاد کند را آغاز خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: منطقه ویژه اقتصادی سرو ارومیه در ۲ قطعه جداگانه طراحی شده که امیدواریم بتوانیم در راستای استفاده بهینه از این ظرفیت، ایجاد پس کرانه و احداث شهر لجستیک به سرعت اجرایی شود.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: مطمئن هستیم که با راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی، تحول خوبی در حوزه اقتصادی منطقه ایجاد می‌شود.

* ساخت شهرک لجستیک در سرو

 معتمدیان با اشاره به ساخت شهرک لجستیک در سرو در آینده نزدیک افزود: برای ساخت این شهرک از سرمایه گذاران خارجی و داخلی کمک خواهیم گرفت.

 وی با بیان اینکه ادغام بازارچه های مرزی با گمرک نتوانسته است رضایت مرزنشینان را جذب کند از آماده شدن پیش نویس طرح جدیدی برای ساماندهی بازارچه های مرزی با هدف بهبود وضعیت مرزنشینان خبر داد و خاطرنشان کرد: با فعال کردن بازارچه مرزی فعالیت های مرزنشینان ساماندهی می‌شود.

معتمدیان در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: توجه به درآمد مرزنشینان در اجرای طرح های تجارت مرزی در کل استان به ویژه منطقه صومای برادوست در اولویت است.

وی ادامه داد: ساماندهی تجارت مرزی و توجه به تامین معیشت مرزنشینان از برنامه های دولت است که امیدواریم طرحی که در این زمینه تدوین شده به زودی به تصویب رسیده و اجرایی شود.

معتمدیان بر توجه به صرفه جویی در مصرف آب در حوزه کشاورزی منطقه تاکید کرد و گفت: باید به سمت توسعه آبیاری نوین و همچنین مکانیزه کردن کشاورزی حرکت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در این سفر چند ساعته مشکلات تعدادی از روستاهای منطقه مورد بررسی قرار گرفت، اضافه کرد: مشکل آب شرب و بهداشتی، راه های روستایی، فاضلاب شهر سرو و همچنین مشکلات طرح هادی از جمله موضوعاتی بود که در این سفر مطرح و قرار شد در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با محوریت شهرستان ارومیه درباره آنها تصمیم گیری شود.

* مطالبات مردم به حق است

استاندار آذربایجان غربی مطالبات مردم را به حق دانست و تصریح کرد: راه، گاز، آب آشامیدنی، فضاهای آموزشی و ورزشی از مهمترین مشکلات مطرح شده سفر امروز بود که بر اساس اولویت بندی طرح‌های عمرانی را برای اجرا کردن سریع آن در جلسه شورای برنامه ریزی مصوب خواهیم کرد.

وی همچنین تاکید کرد: اتمام پروژه های نیمه تمام از جمله مهمترین برنامه های دولت است که در این خصوص نیز اولویت بندی صورت می گیرد تا با اولویت اثرگذاری در زندگی مردم شهرها و روستاها، این طرح ها به بهره برداری برسد.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا