Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 16172 ۱۴۰۱/۰۴/۲۷   ۱۷:۱۸:۲۹

در گفتگویی اعلام شد؛
میزان پرداختی بیمار در طرح دارویاری تغییر نمی‌کند

 

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی گفت: با اجرای طرح دارویاری میزان پرداختی بیمار تغییر نمی‌کند.

به گزارش نای قلم، محمد دلیرراد در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در عرصه نظام سلامت کشور استفاده بهینه از داروست دارو نقش بسیار مهم و استراتژیکی در نظام سلامت دارد بررسی عوارض جانبی و میزان اثربخشی داروها، تولید بهینه در کارخانجات دارویی، توزیع مناسب دارو و اینکه چگونه در آخرین ایستگاه مصرفی خود می‌تواند به شکل مؤثر واقع شود همگی از مهم‌ترین عوامل در تحقق نظام سلامت هستند.

وی افزود: قیمت دارو، در دسترس بودن و ماهیت استراتژیک آن‌ها موجب شده توجه به دارو توسط مسئولان امر دوچندان شود.

دلیرراد اضافه کرد: در سال‌های اخیر تخصیص ارز دولتی به دارو و اختلاف قیمت زیاد آن با داروهای موجود در بازار آزاد باعث سوءاستفاده توسط افراد متخلف و یا قاچاق آن شده است که خود باعث افزایش قیمت دارو و در مواردی کمبود برخی اقلام دارویی را با خود به همراه داشته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: امروزه با اصلاح سیاست‌های ارزی دارو و یا همان طرح دارویار جلوی بسیاری از مشکلات گرفته می‌شود.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی خاطرنشان کرد: درواقع در این طرح یارانه به انتهای زنجیره توزیع دارویی یعنی خود بیمار منتقل‌ شده و درنتیجه تهیه دارو با نسخه پزشک به‌هیچ‌عنوان افزایش قیمت نخواهد داشت اما افرادی که بدون نسخه و به‌صورت آزاد اقدام به تهیه دارو کنند با افزایش هزینه روبرو می‌شوند.

دلیرراد اضافه کرد: یکی از مزیت‌های این طرح، 119 قلم از داروهای بدون نسخه مانند سرماخوردگی و برخی مسکن‌ها و ... تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا