اخبار
کد خبر : 16166 ۱۴۰۱/۰۴/۲۷   ۱۱:۵۴:۲۱

مدیرکل راه و شهرسازی استان:
مشکلی از بابت تامین اراضی برای ساخت مسکن در آذربایجان‌غربی وجود ندارد

 

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: مشکلی از بابت تامین اراضی برای ساخت مسکن در استان وجود ندارد و دستگاه‌های اجرایی نیز باید در سریع‌ترین زمان ممکن زمین های مورد نظر را در اختیار راه و شهرسازی قرار دهند.

به گزارش نای قلم، سیدمحسن حمزه‌لو در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: متقاضیان نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی به ۱۶۸ هزار خانوار رسید.

وی افزود: این تعداد در ۴۷ شهر استان اقدام به ثبت نام برای برخورداری از این طرح کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اضافه کرد: این تعداد متقاضی در شش مرحله اقدام به ثبت‌نام کردند و متقاضیان ١۵ روز فرصت دارند تا اقدام به افتتاح حساب و واریز وجه کنند که میزان واریزی وجه اولیه متقاضیان در طرح نهضت ملی مسکن ۴۰ میلیون ریال تعیین شده و بلافاصله عملیات اجرایی پروژه‌ها پس از واریز این وجه و کمک تسهیلات آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۴ هزار هکتار اراضی دولتی برای اجرای این طرح‌ ملی در داخل حریم تامین شده است، افزود: سهم ابلاغی آذربایجان‌غربی از قانون جهش تولید مسکن ١٧٨ هزار و ٩۶٢ واحد تعیین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اطهار کرد: تسهیلات بانکی برای واحدهای مسکونی در مرکز استان سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، سایر شهرها سه میلیارد ریال و مناطق روستایی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

حمزه‌لو با بیان اینکه برای توسعه ساخت‌ و ساز در بخش مسکن باید مشوق‌های لازم را در نظر گرفت، گفت:

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: با توجه به وضعیت بخش مسکن استان می‌توان با تعیین تکلیف اراضی تصرفی و شناسایی ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی، حجم قابل توجهی از چشم‌انداز تولید مسکن برای مدت مشخص در استان را تحقق داد.

حمزه‌لو تاکید کرد: در اجرای قانون جهش تولید، مشکل تامین زمین وجود ندارد و با مساعدت دستگاه قضایی، اراضی ملی و دولتی در داخل حریم از منابع طبیعی تحصیل شده است.

وی یادآور شد: ظرفیت‌های قانونی استفاده از اراضی دولتی ابلاغ شده که تغییر کاربری زمین‌ها، الحاق به محدوده و شناسایی اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی از جمله آنها است.

بر اساس تفاهم‌نامه همکاری وزارت‌های راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی باید بخشی از اراضی منابع ملی و دولتی که در محدوده و حریم مصوب شهرها قرار دارند در اختیار راه و شهرسازی قرار بگیرد.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا