اخبار
کد خبر : 16154 ۱۴۰۱/۰۴/۲۵   ۱۵:۴۲:۰۲

در جلسه هم‌اندیشی با تجار و صادرکنندگان استان عنوان شد؛
صادرات؛ یکی از مولفه‌های رقابت‌پذیری در بازارهای جهانی

 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در حوزه صنعت، معدن و صنوف تولیدی برای تولید بیشتر و بهتر باید شرایط رقابت‌پذیری در بازارهای داخلی و خارجی را داشته باشیم و یکی از مولفه‌های رقابت‌پذیری در بازارهای جهانی صادرات است.

به گزارش نای قلم، عبدالحمید سرتیپی امروز در جلسه هم‌اندیشی با تجار و صادرکنندگان استان اظهار کرد: برای انجام صادرات و حضور پرقدرت در بازارهای جهانی علاوه بر تولید کالای با کیفیت بالا باید صادرات خود را نیز توسعه دهیم.

وی افزود: صادرات محصولات و کالاهای تولید داخل نقطه اتکای کشور است و در همین راستا یکی از دغدغه‌های مهم مسئولان استان به ویژه مقام عالی استان استفاده بهینه از مزیت مرز و توسعه صادرات استان است.

سرتیپی اضافه کرد: برای رسیدن به نتیجه و رتبه مطلوب در صادرات به ویژه محصولات تولیدی، صنعتی و کشاورزی استان مشکلات و موانع موجود در حوزه صادرات استان را با همکاری بخش خصوصی، فعالان اقتصادی و صادرکنندگان احصاء و از مجاری قانونی پیگیری می‌کنیم.

وی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان تسهیل و رفع موانع پیش روی صادرکنندگان هست که پس از احصاء موانع و مشکلات موجود برای رفع موانع از ظرفیت رایزن‌های تجاری، نمایندگی وزارت امور خارجی در استان و استانداری استفاده خواهیم کرد.

سرتیپی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سه ماهه نخست سال جاری صادرات بیش از 2 میلیارد و 408 میلیون کیلوگرم انواع کالا به ارزش نزدیک به 727 میلیون دلار، استان آذربایجان غربی را به رتبه چهارم کشوری از لحاظ صادرات رسانده است.

در پایان این جلسه مسائل و مشکلات صادرکنندگان به صورت تخصصی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا