اخبار
کد خبر : 16151 ۱۴۰۱/۰۴/۲۵   ۱۵:۰۲:۱۰

امروز به امضا رسید؛
تفاهم‌نامه همکاری بین ستاد بازسازی عتبات و فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی

 

تفاهم‌نامه همکاری بین ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان غربی و اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان امروز با محوریت اطلاع‌رسانی و تبلیغ امضا شد.

به گزارش نای قلم، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در این مراسم گفت: بازسازی عتبات عالیات در دستور کار ویژه‌ی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

علیرضا نوروزی روز شنبه در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری با ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان غربی اظهار کرد: بزرگ‌ترین پایگاه دین اسلام و مکتب تشیع است.

وی افزود: بازسازی عتبات عالیات باید اولویت کاری و تعهدی تک تک مسلمانان باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: همانطور که خانه پیامبر حرمت دارد، حرم ائمه اطهار نیز جزء خانه‌های پیامبر اسلام است و حرمت این خانه‌ها باید حفظ شوند لذا باید به بهترین شکل به این مهم عمل کنیم.

نوروزی تصریح کرد: در تمام استان‌ها ستادهای بازسازی عتبات عالیات تشکیل و مستقر شده است و در آذربایجان غربی نیز طبق قانون وظایفی برعهده دستگاه‌های اجرایی گذاشته شده است.

وی از آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی آذربایجان غربی در قالب همکاری های فرهنگی و هنری با ستاد بازسازی عتبات عالیات استان خبر داد و افزود: ایجاد بستر و فضای مناسب جهت گسترش فعالیت های مختلف فرهنگی و هنری و تسهیل در راستای اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه از جمله تعهدات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و عتبات عالیات است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطرنشان کرد: اقدامات ستاد بازسازی عتبات و عالیات یک کار ماندگار است که در راستای عمل به وظیفه خود‌ تبلیغ و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های ستاد عتبات عالیات استان محور قرار می گیرد و فعالیت ها و برنامه های آینده آن و همچنین کارهایی که قرار است خودمان در آینده انجام دهیم‌، به نحو مطلوب اطلاع رسانی می شود.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان غربی نیز در این مراسم با بیان اینکه نگاه ما یک نگاه فرهنگی است، گفت: عرصه فعالیت ما عرصه پرکاری است و نیازمند یاری همه حوزه‌هاست، همکاری بیشتر اصحاب رسانه قطعا باعث غنای بیشتر فعالیت‌ها می‌شود.

سیدحسن حسینی سپس عملکرد این نهاد در زمینه بازسازی عتبات را تشریح و اظهار کرد: بزرگترین صحن حرم مطهر حضرت علی (ع) به نام حضرت زهرا (س) با زیربنای ۲۲۰ متر مربع و  ۹۹ درصد پیشرفت، آماده بهره‌برداری شده است.

وی ادامه داد: صحن عقیله بنی هاشم در حرم حضرت عباس (ع) در کاظمین، صحن امام مخمد باقر (ع) و طفلان مسلم نیز از جمله پروژه هایی است که توسط استان های مختلف از جمله آذربایجان غربی اجرا می شود.

حسینی اذعان کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته امسال در اربعین حسینی برای اسکان و وعده غذایی 100 هزار نفر از سوی آذربایجان غربی برنامه‌ریزی شده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان گفت: ۳۱ موکب از استان با ۱۵ هزار اسکان و ۳۵ هزار تغذیه برای اربعین آماده شده و از مرز مهران حرکت می‌کنند.

وی اضافه کرد: پنج موکب نیز در کربلا و نجف و یک موکب در سامرا مستقر می‌شوند.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در آذربایجان غربی با اشاره به لزوم اطلاع رسانی مناسب اقدامات صورت گرفته در آیین پیاده روی اربعین امسال اظهار کرد: می توان این اقدامات و فعالیت ها را اطلاع رسانی کرده و برای نسل های آینده به یادگار گذاشت.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا