Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 16144 ۱۴۰۱/۰۴/۲۴   ۱۹:۴۸:۰۵

امام‌جمعه ارومیه:
دریاچه ارومیه با شعار دادن احیا نمی‌شود

 

امام‌جمعه ارومیه گفت: با شعار دادن دریاچه ارومیه احیا نمی‌شود بلکه باید مردم و مسئولان دست در دست هم داده و به‌صورت عملی برای احیای این دریاچه اقدام کنند.

به گزارش نای قلم، سیدمهدی قریشی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان، اظهار کرد: نگاه به این موضوع باید به‌صورت منصفانه بوده و نگاه امنیتی نباید در این ارتباط داشت، دلیل اصلی خشک شدن دریاچه ارومیه در وهله نخست کاهش نزولات جوی است.

وی با اشاره به اینکه اصلاح الگوی کشت در احیای دریاچه موثر است، افزود: با جمع شدن در خیابان و تجمع که دریاچه احیا نمی‌شود بلکه لازمه احیای آن مدیریت مصرف آب و توجه به پژوهش‌های علمی و دانشگاهی در کنار سایر راهکارها است.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: سدسازی کشورهای همسایه‌، الگوی کشت سنتی با روش آبیاری غرقابی، اسراف در مصرف آب و... از جمله دیگر عوامل خشک شدن دریاچه ارومیه هستند. با شعار دادن دریاچه ارومیه احیا نمی‌شود بلکه باید مردم و مسئولان دست در دست هم داده و به‌صورت عملی برای احیای این دریاچه اقدام کنند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی یادآور شد: طبق احکام اسلامی و باورهای دینی یکی دیگر از راه‌های احیای دریاچه ارومیه، دعا به درگاه خداوند برای نزول بارش الهی است همچنین از آنجایی که گناه مانع از بارش نزولات الهی می‌شود باید همگان اعمال صالح انجام دهند تا درهای رحمت خداوند بر روی بندگان گشوده شود.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: امروزه یکی از معضلات کشور در حال حاضر ورود پوشاک قاچاق به کشور است که این موضوع آسیب جدی به تولیدکنندگان وارد می‌کند.

وی افزود: مسئولان باید با جدیت با این موضوع برخورد کنند و اجازه ندهند تولیدکنندگان داخلی به تعطیلی سوق داده شوند اگر هر چه سریع‌تر تدبیری برای این موضوع اندیشیده نشود صنعت تولید پوشاک در کشور نابود خواهد شد.

امام‌جمعه ارومیه ادامه داد: هماهنگی و هم‌فکری بین مسئولان استانی برای رسیدن به اهداف مشترک بسیار ضعیف است؛ شورای برنامه‌ریزی استان باید این برنامه‌ریزی را انجام دهد تا دستگاه‌های مختلف ضمن انجام اهداف خود، اهداف مشترک را برای رسیدن به توسعه و پیشرفت را نیز با همکاری یکدیگر انجام دهند و طوری نباشد که اقدامات یک دستگاه، ناقض برنامه‌های دستگاه دیگری باشد.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا