اخبار
کد خبر : 16141 ۱۴۰۱/۰۴/۲۳   ۱۹:۲۵:۳۴

در آذربایجان‌غربی؛
شعبه ویژه رسیدگی به اختلافات مالک و مستاجر راه‌اندازی می‌شود

 

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: در راستای رسیدگی به اختلافات ناشی از تمدید قرارداد اجاره با اولویت سازش بین مالک و مستاجر در این استان اختصاص داده شد و راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش نای قلم، ناصر عتباتی روز پنجشنبه در جلسه بررسی مدیریت رشد اجاره بهای مسکن، اظهار کرد: با توجه به حساسیت موضوع و ضرورت ساماندهی وضعیت قشر عظیمی از جامعه تحت عنوان مستاجر، اوضاع اقتصادی و معیشت مردم باید تمهیدات مقتضی اتخاذ تا حجم مراجعات به نحو احسن مدیریت شود.

وی ادامه داد: باید موضوع در شورای حل اختلاف با تعیین شعب ویژه و با استفاده از ظرفیت قضات متبحر با رویکرد مصالحه محوری، از تولید پرونده به جهت مشاجرات و برخوردهای احتمالی طرفین پیشگیری شود.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: باید با اقدامات آموزش محور برای اعضا و قضات شورا از ظرفیت مصوبه برای کنترل و مدیریت اجاره بها حداکثر استفاده را معمول کرد.

عتباتی یادآور شد: باید از هر گونه اقدامات صوری جهت بی اثر نمودن مقرره جلوگیری شود.

در ادامه جلسه هر یک از اعضای جلسه نظرات و دیدگاه‌های خود را بیان کردند و مصوباتی به تصویب رسید و مقرر شد طی نامه‌ای به اتحادیه مشاوران املاک، اتاق اصناف موضوع مقرره مدیریت اجاره بهای مسکن تبیین و تشریح شود.

همچنین مصوب شد شعبی از شورای حل اختلاف در سطح استان به نسبت جمعیت، جهت رسیدگی تخصصی به موضوع تمدید قراردادهای اجاره املاک مسکونی با رویکرد مصالحه تعیین گردد و نیز مقرر شد شعب ویژه‌ای از محاکم عمومی در مرکز استان و سایر حوزه‌های قضایی برای این موضوع تعیین و اعلام شود.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا