اخبار
کد خبر : 1612 ۱۳۹۴/۱۱/۱۲   

اخبار ورزشی آذربایجان غربی

دیدار دو تیم شهرداری ارومیه و بازرگانی جواهری گنبد برگزار نمی شود

دیدار دو تیم والیبال شهرداری ارومیه و بازرگانی جواهری گنبد در هفته بیست و یکم رقابت های لیگ برتر باشگاه های کشور برگزار نمی شود.

بیژن فرج زاده سرپرست تیم والیبال شهرداری ارومیه افزود: با توجه به برنامه ریزی سازمان لیگ فدراسیون والیبال مقرر شده بود دیدار دو تیم شهرداری ارومیه و بازرگانی جواهری گنبد در هفته بیست و یکم رقابت های لیگ برتر والیبال روز چهارشنبه این هفته 14 بهمن ماه در سالن شش هزار نفری غدیر ارومیه برگزار شود.

وی اظهار کرد: تیم بازرگانی جواهری گنبد به علت ناامید شدن از صعود به مرحله پلی آف، مواجه بودن با مشکلات مالی و قرار گرفتن در رده دهم جدول انگیزه ای برای انجام این دیدار خارج از خانه ندارد.

فرج زاده گفت: حضور نیافتن تیم بازرگانی جواهری گنبد از سوی مسئولان سازمان لیگ فدراسیون والیبال اعلام شده و طبق نامه ارسالی نتیجه این دیدار سه بر صفر به سود شهرداری ارومیه منظور شده است.

به گزارش ایرنا، آخرین دیدار مرحله مقدماتی لیگ برتر والیبال روز چهارشنبه هفته آینده (21 بهمن ماه) بین تیم های شهرداری ارومیه و پیکان تهران راس ساعت 17 در سالن شش هزار نفری غدیر ارومیه برگزار می شود.

برای صعود به لیگ برتر تلاش می کنیم

مربی تیم هندبال شهرداری ارومیه گفت: آمادگی خوبی برای شرکت در رقابتهای لیگ دسته یک کشور داریم و برای صعود به لیگ برتر تمام تلاش خود را به کار بسته ایم.

حمید قلی پور افزود: پنجمین دوره رقابتهای لیگ دسته یک هندبال باشگاه های کشور با حضور 14 تیم از روز یکشنبه (11 بهمن ماه) به میزبانی بوشهر آغاز شده است.

وی اظهار کرد: رقابتها در چهار گروه سه و چهار تیمی در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: تیم شهرداری ارومیه در گروه چهارم این رقابتها با تیم های نیروی زمینی و تیم شهدای مدافع حرم مراغه هم گروه است.

قلی پور گفت: بازیکنانم عصر روز یکشنبه در نخستین دیدار خود با نتیجه 35 بر 28 مقابل تیم شهدای مدافع حرم مراغه به برتری رسیدند و امروز (دوشنبه) با قرعه استراحت مواجه هستند.

وی ادامه داد: دومین دیدار ما عصر فردا سه شنبه مقابل تیم نیروی زمینی برگزار می شود.

قلی پور گفت: سطح فنی و کیفی مسابقات قابل قبول بوده و تیم ما نیز برای شرکت در این مسابقات تمرینات منسجمی را پشت سر گذاشته است و در نهایت دو تیم به لیگ برتر صعود خواهند کرد.

وی ادامه داد: پس از دو سال بی سر و سامانی در لیگ برتر و سقوط به لیگ دسته یک، امسال اقدام به بستن تیمی منسجم و آماده کرده ایم تا با جبران ناکامی های گذشته، جان تازه ای به هندبال استان ببخشیم و دوباره دل هواداران را شاد کنیم.

به گزارش ایرنا، تیم هندبال استان آذربایجان غربی که در سالهای 91 و 93 به ترتیب با اسپانسری شهرداری ارومیه و سازمان همیاری شهرداری های آذربایجان غربی در لیگ برتر کشور حضور داشت، به علت حمایت ناقص این اسپانسرها، مجبور به انصراف از لیگ برتر در میانه راه شد.

هیات هندبال آذربایجان غربی که پیشتر یکی از قطب های مهم کشور محسوب می شد، در چند سال اخیر با مشکل سوء مدیریت رو به روست ولی امسال با روی کار آمدن سهراب عبدالله زاده (معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری ارومیه) به عنوان سرپرست جدید این هیات جرقه های امید در بین دست اندرکاران و ورزشکاران این رشته روشن شده است.

15 درصد بودجه فدراسیون وزنه برداری، سهم هیات های استانی است

دبیر فدراسیون وزنه برداری گفت: 15 درصد بودجه فدراسیون ها سهم هیات های استانی است ولی باید این اعتبارات نه به صورت مساوی، بلکه به طور عادلانه و بر اساس عملکرد آنها توزیع شود.

حسین مقامی در مجمع سالیانه هیات وزنه برداری آذربایجان غربی افزود: برنامه کاری فدراسیون وزنه برداری به این صورت است که به جز توزیع اعتبار پایه، مابقی بودجه را بر اساس شاخص هایی همچون اعزام ورزشکاران به مسابقات مختلف، برگزاری دوره های آموزشی و تعداد ورزشکاران ملی پوش در اختیار هیات ها قرار دهد.

وی اظهار کرد: امسال سهم عمده ای از اعتبار های فدراسیون برای بازسازی محل برگزاری اردوهای تیم ملی و خوابگاه هزینه شده است.

وی افزود: فدراسیون وزنه برداری بر کیفی سازی برنامه های جاری توجه ویژه ای دارد و هیات های استانی به عنوان بازوان قدرتمند ما نقش موثری در تحقق این امر مهم ایفا می کنند.

دبیر فدراسیون وزنه برداری ادامه داد: دعوت از مربیان موفق شهرستانی برای حضور در کنار کادر فنی تیم ملی به صورت دوره ای یکی از برنامه های در دست اجراست که علاوه بر افزایش دانش مربیان موجب ارج نهادن به زحمات آنها و ایجاد انگیزه در بین مربیان زحمتکش شهرستانی نیز می شود.

مقامی افزود: هیات وزنه برداری آذربایجان غربی در دو سال اخیر و با روی کار آمدن مدیریت جدید اقدامات خوبی انجام داده و کسب مدال طلا و نقره جوانان جهان لهستان توسط علی میری وزنه برداری ملی پوش ارومیه ای نشان دهنده درستی این ادعاست.

عبدالله چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: با وجود اینکه رشته وزنه برداری در این استان قدمت زیادی دارد ولی همچون کشتی به فراموشی سپرده است.

وی افزود: در دو سال اخیر با روی کار آمدن بابک مرادزاده به عنوان رئیس هیات وزنه برداری استان شاهد تحولات خوبی در این رشته بوده ایم.

وی جذب اسپانسر مالی، تجهیز و بازسازی سالن وزنه برداری ارومیه، فعال کردن هیات های شهرستانی، برگزاری منظم لیگ استانی، درخشش وزنه برداران نوجوانان و جوانان استان در مسابقات کشوری و کسب مدال طلای جهانی را بخشی از فعالیت های این هیات بر شمرد.

به گزارش ایرنا، هیات وزنه برداری آذربایجان غربی با 200 وزنه بردار بیمه شده زیرپوشش در شهرستانهای ارومیه، مهاباد، نقده، شوط، میاندوآب، خوی و بوکان فعالیت دارد.

امسال 10 مدال طلا، نقره و برنز کشوری توسط وزنه برداران این استان کسب شده است.

علی میری، احمد احمدنژاد، محمد ارسلانی، ابراهیم بهروان و علیرضا خوبران وزنه برداران برتر و دعوت شده به اردوهای تیم ملی هستند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا