اخبار
کد خبر : 16118 ۱۴۰۱/۰۴/۲۰   ۲۰:۳۲:۴۸

در جلسه ستاد تجهیز درآمد استان بررسی شد؛
اتخاذ راهكار برای شناسایی فرار مالیاتی ناشی از كارت‌های بازرگانی

 

دومین جلسه ستاد تجهیز درآمد استان آذربایجان‌غربی با محوریت بحث و بررسی در ارتباط با اتخاذ راهکار مناسب جهت شناسایی فرار مالیاتی ناشی از کارت‌های بازرگانی و پیله‌وری برگزار شد.

به گزارش نای قلم، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و دبیر ستاد تجهیز درآمد استان گفت: با توجه به رقم کلان  فرار مالیاتی در استان که در حوزه بعضی از مشاغل اتفاق می‌افتد، تمرکز جلسات دبیرخانه ستاد روی این مسائل و راه‌های جلوگیری از آن‌ها خواهد بود.

حبیب تربتی افزود: عدالت مالیاتی در سطح استان با شفافیت اطلاعاتی که در اختیار سازمان مالیاتی قرار می‌گیرد میسر شده و باید در این ‌ارتباط سیاست و خط‌مشی سازمان مالیاتی روی اشخاص و یا مؤدیانی متمرکز شود که در چرخه وصول مالیات نبوده و یا به نحوی فرار مالیاتی داشته‌اند در این ‌ارتباط در جلسه امروز موضوع فرار مالیاتی ناشی از کارت‌های بازرگانی و پیله‌وری موجود در استان موردبحث و بررسی قرار خواهد گرفت و سعی خواهیم کرد راهکارها و فرآیند واضح و شفافی دراین‌ارتباط تهیه کنیم.

دبیر ستاد تجهیز درآمد استان به راه‌های دسترسی  اداره امور مالیاتی به اشخاص و یا شرکت‌های دارای فرار مالیاتی اشاره و اظهار داشت؛ درزمینه دسترسی به‌حساب اشخاص و یا فعالیت آن‌ها سامانه‌هایی هم در گمرک هم در شهرداری‌های و اداره صنعت، معدن و تجارت استان وجود دارد که باید از آن‌ها به نحو احسن استفاده کرد.

تربتی در ادامه سخنان خود به میزان وصولی درآمدهای عمومی استانی در سه ماهه اول سال اشاره و اضافه کرد؛ میزان وصولی درآمدهای عمومی استان در این بازه زمانی مبلغ هفت هزار و 599 میلیارد ریال با میزان تحقق ۸۰.۴ درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از میزان رشد ۷۷.۴ درصد برخوردار بوده است.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های عمده وصول‌کننده درآمد در این مدت به ترتیب امور مالیاتی با شش هزار و 277 میلیارد ريال و تحقق ۷۳ درصد با سهم وصولی ۸۲.۶ درصد، اداره کل گمرک با مبلغ ۸۵۰ میلیارد ريال با میزان تحقق بالغ ‌بر ۱۰۱۱ درصد و سهم وصولی ۱۱.۲ درصد، نیروی انتظامی با مبلغ ۳۰۶ میلیارد ريال با میزان تحقق ۶۷.۷ درصد و سهم وصولی چهار درصد و ثبت‌اسناد و املاک با ۶۱ میلیارد ريال با میزان تحقق ۶۶ درصد و سهم وصولی یک درصد از مجموع درآمدهای وصول‌شده استان است.

سپهری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و رئیس ستاد تجهیز درآمد استان نیز در این جلسه اظهار داشت؛ با ابلاغ سازمان برنامه‌وبودجه کشور سهم منابع عمومی استان مشخص شده است و از نظر مقدار مصوب در سطح کشور و در بین ۳۱ استان کشور دارای رتبه ۲۶ هستیم.

وی به میزان درآمدهای عمومی مصوب استان در سال جاری اشاره و اعلام کرد؛ مقدار درآمدهای عمومی استان بالغ‌بر ۳۷ هزار میلیارد ریال تعیین شده که نسبت به سال گذشته ۵۷ درصد رشد دارد.

سپری اعلام کرد، میزان رشد درآمدهای مالیاتی نسبت به سال گذشته بالغ ‌بر ۶۴ درصد است که مبلغ ۳۵ هزار میلیارد ریال است.

وی در ارتباط با موارد مطرح‌شده در جلسه مذکور افزود: اداره کل امور مالیاتی راهکارهای برون‌رفت و موانع و مشکلات وصول درآمدهای مالیاتی در استان را احصاء و به دبیرخانه ستاد اعلام کنند تا در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری لازم صورت گیرد.

گفتنی است در این جلسه با تصویب چهار مصوبه در راستای اجرای دستورات جلسات ستاد تجهیز و درآمد استان و با محوریت شناسایی ظرفیت‌های جدید مالیاتی و اهم اقدامات اداره کل امور مالیاتی استان مقرر شد دستگاه‌های اجرایی گمرک، اداره صنعت، معدن و تجارت و سازمان جمع‌آوری اموال تملیکی، اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان در ارتباط با نحوه جلوگیری از فرار مالیاتی ناشی از کارت‌های بازرگانی و پیله‌وری همکاری لازم را با اداره کل امور مالیاتی درزمینهٔ موارد بحث شده در جلسه مذکور معمول کنند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا