اخبار
کد خبر : 16114 ۱۴۰۱/۰۴/۲۰   ۱۹:۰۵:۲۷

در جمع خبرنگاران عنوان شد؛
سه خط تولید در شرکت پگاه ارومیه افتتاح می‌شود

 

مدیر عامل شرکت پگاه ارومیه از افتتاح سه خط تولید شیرخشک، پنیر پیتزا و تولید کره افتتاح می‌شود.

به گزارش نای قلم، فضل الله قریشی در جمع خبرنگاران میزان سرمایه‌گذاری انجام شده برای بهره‌برداری از این واحدها را ۵۶ میلیارد تومان اعلام کرد.

وی با تأکید به اینکه در حال حاضر ۶۰۰ نفر در این شرکت اشتغال دارند، افزود: با افتتاح این واحدها برای حدود ۴۰ نفر زمینه اشتغال فراهم می‌شود.

به گفته مدیر عامل شرکت پگاه ارومیه، خط تولید شیرخشک با ظرفیت تولید ساعتی ۱۰۰ تن شیر خشک و سرمایه گذاری ۵۰ میلیارد تومان تا پنج ماه آینده افتتاح می شود.

قریشی، گفت: این شرکت روزانه ظرفیت دریافت ۶۰۰ تن شیر و فرآوری ۴۵۰ تن محصول را دارد.

وی در عین حال اظهار کرد: فرآوری 200 هزار تن محصول در شرکت پگاه به صورت روزانه انجام می‌شود، که این نیمی از ظرفیت واقعی کارخانه به حساب می‌آید و در صورت راه اندازی خط تولید شیر خشک شاهد افزایش صددرصدی تولید خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در این کارخانه ۱۰۰ نوع محصول تولید و ماهانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن محصول به کردستان صادرعراق می شود.

قریشی عنوان کرد: صادرات محصولات لبنی کارخانه به کشور افغانستان هم انجام می‌شود و در صدد افزایش کشورهای مقصد محصولاتمان هستیم.

قریشی، با بیان اینکه سال گذشته در شرکت پگاه ارومیه ماهانه چهار هزار و ۳۰۰ تن محصول تولید شد، اضافه کرد: با افتتاح خطوط جدید میزان تولید این شرکت دو برابر می‌شود.

در حال حاضر، حدود 100 نوع محصول شامل شیر پاستوریزه، شیر طعم‌دار، ماست ساده، ماست طعم دار، آبمیوه، خامه و دیگر محصولات لبنی در کارخانه پگاه آذربایجان‌غربی تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان‌غربی، در پایان سخنان خود، در خصوص خرید شیر خام از دامداران به منظور استفاده از کارخانه، ابراز داشت: حدود 60 درصد شیر مورد استفاده در کارخانه از دامداری‌های صنعتی خریداری می‌شود و 40 درصد باقیمانده هم از تولیدات دامداران سنتی است. این امر در کلیه مراحل با رعایت استانداردهای جهانی انجام می‌پذیرد و به همین دلیل نگرانی خاصی از نظر آلودگی یا موارد دیگر نداریم.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا