Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 16096 ۱۴۰۱/۰۴/۱۴   ۱۹:۴۰:۰۰

تاکنون؛
موردی از بیماری وبا در آذربایجان غربی مشاهده نشده است

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: تاکنون هیچگونه موردی از بیماری وبا در استان مشاهده نشده است.

به گزارش نای قلم، احسان ریخته گر امروز در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: یک هزار و 538 مورد بیمار مبتلا به اسهال در سطح استان شناسایی و از یک هزار و 309 مورد نمونه برداری به عمل آمده که خوشبختانه تمام موارد از نظر التور (وبا) منفی گزارش شده است.

وی افزود: لازم به توضیح است دو نمونه از نمونه های اخذ شده مربوط به اتباع افغانی است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: از تمام مترددین و مسافران ورودی از کشور عراق نظام مراقبت سندرومیک بررسی و اجرا شده است.

ریخته‌گر اضافه کرد: تمام افرادی که در تماس نزدیک با بیماران مشکوک بودند پیگیری و مراقبت‌های مورد نیاز از جمله تهیه نمونه و تجویز آنتی‌بیوتیک برای این افراد انجام شده است.

وی تاکید کرد: کمیته‌های مدیریت بیماری‌های منتقله از طریق آب و غذا با اولویت التور در سطح شهرستان‌های استان با حضور ارگان‌های ذیربط تشکیل و شرح وظایف و انتظارات از سازمان‌ها مشخص شده است.

معاون بهداشت دانشگاه یادآور شد: با تمام شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان، واحدهای بهداشتی و درمانی دولتی، خصوصی، کلینیک‌ها و درمانگاه‌ها، مراکز نظامی و انتظامی، زندان ها مبنی بر تشدید نظام مراقبت بیماری‌های منتقله از طریق آب و غذا با اولویت التور انجام شده است.

وی همچنین گفت: جلسات آموزشی مشترک برای تمام آبداران روستایی و بهورزان خانه های بهداشت در سطح شهرستان های استان برگزار شده و بر سه هزار و 222 سامانه تامین‌کننده آب شرب مناطق شهری و روستایی نظارت انجام شده و 97 هزار و 800 مورد کلرسنجی از آب شرب مصرفی مردم در مناطق شهری و روستایی انجام شده است.

این مقام مسئول از 97 هزار بازرسی و کنترل بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی و سامانه های آبرسانی خبر داد و افزود: تعداد یک هزار و 200 مورد برخورد قانونی با عرضه‌کنندگان مواد غذایی آماده مصرف به صورت دوره‌گردی انجام گرفته است.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا