Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 16085 ۱۴۰۱/۰۴/۱۳   ۰۸:۴۳:۳۷

عضو کمیسیون امنیت ملی مطرح کرد؛
سامانه مودیان و نظارت دو راه برای جلوگیری از فرار مالیاتی

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت و سازمان امور مالیاتی باید تلاش کنند از طریق سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی و از سوی دیگر از طریق تقویت نظارت‌ها مانع فرارهای مالیاتی و تحریف اطلاعات صحیح شوند.

به گزارش نای قلم، حسن همتی در گفتگویی درباره نقش مالیات در حکمرانی مطلوب اظهار کرد: پرداخت مالیات بر همه اقشار جامعه واجب است، آنهایی که درآمدهای بالایی دارند باید به تناسب درآمد خود مالیات پرداخت کنند، کسانی هم که از درآمد کافی برخوردار نیستند و در زمره اقشار ضعیف محسوب می‌شوند یا از پرداخت مالیات معاف یا میزان کمتری پرداخت کنند.

نماینده مردم شاهین‌دژ در مجلس افزود: شناسایی و پایش مودیان و همچنین میزان مالیات پرداختی هر شخص باید توسط یک سامانه جامع مورد بررسی دقیق قرار دهد. سامانه مودیان این راه را تسهیل می کند.

وی یادآور شد: طی هفته‌های گذشته برخی از کسبه و فعالان صنفی مراجعه کرده و نسبت به میزان مالیات خود ابراز نارضایتی داشتند، چرا که معتقد بودند میزان مالیات تعیین شده دور از عدالت و انصاف است. در این شرایط باید سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی به طرز چشمگیری خدمات و فعالیت‌های خود را گسترش دهد تا از میزان نارضایتی‌ها و اعتراضات مردم بکاهد.

همتی تأکید کرد: سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی به شفافیت مالیاتی و عدالت در دریافت مالیات کمک می کند. متأسفانه آنچه که باعث شده نظام مالیاتی ما با اخلال و مشکلاتی مواجه شود فرارهای مالیاتی است، لذا از طریق سامانه مودیان و پایانه فروشگاهی می‌توان مانع این فرارها را مهار کرد و بسترهای لازم برای دریافت عادلانه مالیات و سنجش میزان مالیات شفاف شود.

وی خاطرنشان کرد: واقعاً انصاف نیست یک کارمند پیش از دریافت حقوقش مالیاتش را از فیش حقوقی کسر کنند اما یک نفر که درآمد بسیار بالایی دارد به طرق و شیوه‌های مختلف از زیر بار پرداخت مالیات شانه خالی کند. دولت و سازمان امور مالیاتی باید تلاش کنند از طریق سامانه مودیان و پایانه‌های فروشگاهی و از سوی دیگر از طریق تقویت نظارت‌ها مانع فرارهای مالیاتی و تحریف اطلاعات صحیح شوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با برنا گفت: باید در راستای ارتقای خدمات و بهبود رضایتمندی مشتریان از ابزارهای نوین نهایت بهره و استفاده را برد. قطعاً بدون استفاده از ابزارهای نوین و تکنولوژی‌های روز نمی‌توان یک نظام مالیاتی کارآمد، پویا، شفاف و عدالت‌گستر را داشت و اگر عدالتی هم در فقدان سیستم‌ها و فناوری روز در نظام مالیاتی وجود داشته باشد، شکننده و همه‌گستر نیست. یکی از اولویت‌های سازمان امور مالیاتی باید تقویت زیرساخت‌های دریافت مالیات یا مالیات‌ستانی و شفافیت جامعه آماری و تکمیل آن باشد تا بتواند به درستی برآورد دقیقی از میزان مالیات‌ها در اختیار داشته باشد تا مبادا حق کسی ضایع شود.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا