اخبار
کد خبر : 16074 ۱۴۰۱/۰۴/۱۱   ۲۰:۵۲:۳۹

استاندار آذربایجان غربی متذکر شد؛
شناسنامه‌دار کردن رسانه‌های فعال در فضای مجازی

 

استاندار آذربایجان غربی گفت: با شناسنامه دار کردن رسانه های فعال در فضای مجازی، می توان در مقابل بی اخلاقی ها و پمپاژ ناامیدی و دامن زدن به مباحث قومیتی توسط رسانه های غیر مجاز و بی هویت ایستاد.

به گزارش نای قلم، محمدصادق معتمدیان امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار کرد: در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری، تهدیدات و آسیب های فضای مجازی شناسایی و مورد توجه جدی دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به اهمیت مقوله آموزش در حوزه فرهنگی توسط دستگاه‌های متولی، آموزش مربیان سواد رسانه ای و فضای مجازی در اولویت قرار گیرد.

معتمدیان استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی برای ارتقای سواد رسانه ای در جامعه را نیز ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری، تهدیدات و آسیب های فضای مجازی شناسایی و مورد توجه جدی دستگاه‌های متولی قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با اعلام اینکه دولت به دنبال توسعه و تقویت زیرساخت‌های اینترنت و فضای مجازی است، افزود: فضای مجازی کشورمان در حوزه های مختلف متوجه تهدیدات متعددی از سوی دشمنان بوده و از این رو رهاشدگی این فضا قابل قبول نبوده و همه ما درخصوص مدیریت فضای مجازی مسئول هستیم.

معتمدیان ورود جدی دستگاه‌های متولی به تولید محتوا در فضای مجازی را نیز بسیار مهم دانست و یادآور شد: واقعیت امروز فضای مجازی، مبنای برنامه ریزی ها و تصمیم گیری ها باشد و نباید تحت تاثیر بزرگ‌نمایی یا کوچک‌نمایی آسیب های این حوزه قرار گیریم.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت اشراف و همراهی نخبگان جامعه در ساماندهی تهدیدات و آسیب های فضای مجازی، افزود:

استاندار آذربایجان غربی در پایان با بیان اینکه به فضای مجازی باید به عنوان یک فرصت توجه شود، تصریح کرد: با تعامل و تقسیم کار بین دستگاه‌های متولی و تشدید نظارت بر فضای مجازی، این حوزه ساماندهی و مدیریت خواهد شد.

*روند وقوع جرایم فضای مجازی در آذربایجان غربی افزایشی است

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: با وجود کاهش در وقوع کل جرایم در استان طی امسال، وقوع جرایم فضای مجازی افزایشی شده که البته همه آن‌ها منجر به کشف شده است.

سردار رحیم جهانبخش گفت: مهمترین جرایم مربوط به فضای مجازی در استان، کلاهبرداری‌های اینترنتی و وجود فضای ولنگار فرهنگی است.

او با اشاره به ضریب نفوذ قابل توجه فضای مجازی در بین جوانان گفت: این در حالیست که بخش قابل توجهی از کانال‌های ما حتی در حوزه خبری بدون مجوز هستند که باید این فضا مدیریت شود.

چهانبخش با بیان اینکه هنوز ساختار سازمانی ما برای دفاع در مقابل تهدید‌های فضای مجازی شکل نگرفته، هم افزایی‌ها در این حوزه را نیاز اساسی دانست و گفت: زمان بسیار زیادی را در عدم توجه به فضای مجازی و نظارت و مدیریت برآن پشت سرگذاشتیم لذا ولنگاری در این فضا وجود دارد.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه دشمنان ما در مقابله با جمهوری اسلامی ایران بر استفاده از فضای مجازی اتفاق نظر دارند، گفت: سازماندهی یگان‌های دفاعی مقابل فضای مجازی یک ضرورت است که اهتمامی همگانی را می‌طلبد.

جهانبخش اضافه کرد: ما باید به شهروندان یاد بدهیم که چه محتوایی برای شان خوب و کدام محتوا بد است، زیرا که در حال حاضر جامعه دچار همه چیزخواری در فضای مجازی شده که باید با ارتقای سطح سواد رسانه‌ای در جامعه جلوی آن گرفته شود.

او اضافه کرد: در تمام دنیا این فضا را بر اساس ارزش‌های حاکم بر کشور کنترل می‌کنند که باید در کشور ما نیز این امر صورت گیرد.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا