اخبار
کد خبر : 16073 ۱۴۰۱/۰۴/۱۱   ۲۰:۵۱:۲۸

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:
ایجاد جبهه واحد در فضای مجازی ضروری است

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: ایجاد جبهه واحد مقابل تهاجم دشمن ضرورت امروز فضای مجازی است که باید به این سمت حرکت کنیم.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی با انتقاد از اینکه برخی کانال‌ها و سایت‌ها مشغول تضعیف همدیگر هستند، اظهار کرد: ایجاد جبهه واحد مقابل تهاجم دشمن ضرورت امروز فضای مجازی است که باید به این سمت حرکت کنیم.

وی افزود: اگر در این حوزه همگرا بوده و به سمت وحدت حرکت کنیم، بسیار موفق تر خواهیم بود.

امام جمعه ارومیه با تاکید بر فعال شدن کمیته‌های تخصصی ذیل شورای فرهنگ عمومی در حوزه فضای مجازی، اضافه کرد: باید در این خصوص نهادهای مسوول کمک کنند البته با اهتمام ویژه در حوزه مباحث ایجابی فضای مجازی، وظایف نهادها و ارگان‌ها نیز باید مشخص شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان همچنین بر تقویت مبانی دینی مردم تاکید کرد و ادامه داد: اگر معنویت، تدین و تربیت دینی را تقویت نکنیم، عملکرد در حوزه فضای مجازی و ارتقای سطح سواد رسانه‌ای در جامعه اثری نخواهد داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در موضوع حجاب نباید به سمت سیاه‌نمایی رهاشدگی حرکت کنیم، اظهار کرد: نهادهای متولی باید در این خصوص وظیفه خود را بدانند و آن را به نحو احسن انجام دهند.

امام جمعه ارومیه بر کنترل همزمان فضای مجازی و فضای حقیقی تاکید کرد و گفت: در کنار برنامه ریزی برای رصد و نظارت بر فضای مجازی، توجه به کنترل اماکنی نظیر آرایشگاه‌های زنانه و نهادهای متولی گردشگری که برخی تورهای بدون مجوز را ترتیب می‌دهند، نیز ضروری است.

وی همچنین با گرامیداشت پنجم مرداد، سالگرد تاسیس نماز جمعه در ایران اسلامی افزود: یکی از ارکان تقویت معرفت دینی مردم، نماز و نماز جمعه است و نماز های جمعه باید تقویت شود زیرا نص صریح قرآن کریم است که نماز را عاملی برای دوری انسان از فحشا و منکر می‌داند.

*در خصوص فضای مجازی نباید سیاه‌نمایی کرد

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت: باید در حوزه فضای مجازی، استان را در مقیاس کشوری بررسی و از سیاه نمایی جلوگیری کنیم.

سردار حبیب شهسواری اظهار کرد: آذربایجان غربی در ته جدول جرایم این حوزه قرار دارد و این عینیت جامعه استانی ماست که در این خصوص باید محسنات نیز گفته شود.

او افزود: حوزه فضای مجازی از گستره فضای فیزیکی بیشتر شده است و این بخش حتی فضای فیزیکی جامعه را مدیریت می‌کند.

شهسواری اضافه کرد: نوع نگاه فضای مجازی، ناامیدکردن مردم بوده و وظیفه ما این است که اجازه ندهیم در جامعه ناامیدی به عنوان یک ویروس مهلک و کشنده رسوخ کند.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی به موضوع هجمه گسترده علیه طرح هدفمندسازی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه مردم می‌دانند این طرح بزرگ دولت به نفع کشور است، ولی هجمه‌های ضدفرهنگی و بر هم زنندگی امنیت اجتماعی و سیاسی در این خصوص در جامعه وجود دارد.

شهسواری گفت: فضای مجازی در ایجاد ناامنی و احساس ناامنی در جامعه نقش بسزایی دارد و باید به صورت جدی به این موضوع نگاه کنیم.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا