اخبار
کد خبر : 16070 ۱۴۰۱/۰۴/۱۰   ۱۹:۱۱:۳۱

در همایش مدیران غذا و دارو عنوان شد؛
حوزه غذا و دارو با چالش‌های عدیده‌ای مواجه است

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان شرقی و دبیر قطب دو کشوری گفت: حوزه غذا و دارو به علت مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌های ظالمانه و بیماری منحوس کرونا در سال‌های اخیر با چالش‌های عدیده ای نظیر تامین مواد اولیه دارو، داروهای وارداتی و تولید مواد آرایشی و بهداشتی مواجه شده است.

به گزارش نای قلم، مسلم نجفی در همایش یک‌روزه معاونان و مدیران غذا و داروی قطب دو کشور اظهار کرد: با توجه به اهمیت حوزه غذا و دارو و تجهیزات پزشکی، این حوزه ها مورد توجه سیاستمداران و سیاستگذاران و اقشار جامعه بوده است و این امر به نوبه خود توجه و تلاش وافری را می طلبد.

وی هدف اصلی این همایش را رفع مشکلات حوزه غذا و دارو و تجهیزات پزشکی قطب شمالغرب و کلان منطقه ۲ کشوری دانست و ابراز امیدواری کرد با تنظیم قطعنامه تخصصی در پایان این همایش مشکلات دارو و تجهیزات پزشکی و آزمایشگاه‌های کنترل و حوزه نظارت تا حد امکان کاهش و شاهد رشد و ترقی این حوزه ها باشیم.

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی نیز گفت: برای صیانت از درآمدها مدیریت هزینه دارو در واحدهای تابعه و مدیریت سرانه مصرف دارو و توجه به HIS  و محاسبه هزینه های بروز داروها باید در نظر گرفته شود.

سیداکبر موسوی افزود: دومین مساله در صیانت از درآمدها، کسوراتی است که در بخش دارو و تجهیزات به بیمارستان‌ها تحمیل شده است، باید به نحو مطلوب مدیریت شود و سومین مساله در بحث صیانت از درآمدها توجه خاص به برونسپاری داروخانه هاست و قیمت کارشناسی برای داروخانه ها و اخذ بموقع اجاره بها است.

وی گفت: مساله دیگری که حائز اهمیت است، توجه به سایر منابع است و به عنوان راهکار خلق منابع باید به دنبال منابع جدید درآمدزا بود و سازمان غذا و دارو باید در این زمینه دانشگاه‌ها را رتبه بندی کند تا مشخص شود در بحث تهاتر دارویی اعم از تهاتر اسناد تسویه خزانه یا اسناد اوراق خزانه اسلامی کدام دانشگاه‌ها موفق بودند و بحث دیگر تجهیز آزمایشگاه ها و انبارهای دارویی است که یک ظرفیت ارزنده در خدمت دانشگاه هاست و دانشگاه ها در  جهت تجهیز آزمایشگاه ها و انبارهای دارویی باید ترغیب شوند.

موسوی تصریح کرد: بحث دیگر خیرین حوزه داروست که کمتر مورد توجه قرار گرفته است و برای استان‌های مرزی توجه به  توریسم درمانی بسیار مهم است.

در خاتمه وی خواستار لحاظ کردن تمام موارد کاهش هزینه و افزایش صد در صدی درآمد و خلق منابع جدید در سیستم شد.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا