Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 1607 ۱۳۹۴/۱۱/۱۲   

69 هزار نفر فاقد کارت ملی در آذربایجان غربی

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دی ماه سال جاری بود که خبر از قطع پرداخت یارانه نقدی افراد بالای ۱۸ سال فاقد کارت ملی داد.

براساس ماده 4 آیین‌نامه اجرایی از ماده 7 قانون هدفمند سازی یارانه‌ها، تمام هموطنان بیشتر از 18 سال سن که دارای شماره ملی بوده اما تاکنون کارت ملی خود را دریافت نکرده‌اند، موظفند حداکثر تا تاریخ 15 بهمن سال جاری اقدامات لازم را برای دریافت کارت ملی انجام دهند، درصورت عدم‌ تعیین تکلیف وضعیت کارت ملی مربوطه، پرداخت یارانه این افراد از بهمن سال جاری متوقف می‌شود.

معاون فنآوری اطلاعات و آمار جمعیتی ثبت احوال نیز امروز اعلام کرد دولت یارانه افراد فاقد کارت ملی را که در سامانه ثبت احوال ثبت نام کنند قطع نمی کند.

حمید پارسایی با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر قطع یارانه افرادی که کارت ملی ندارند، تعداد این گروه از جمعیت کشور را 2 میلیون نفر برشمرد و افزود: از این تعداد نزدیک به 1 میلیون نفر در سامانه ثبت احوال ثبت نام کرده اند.

وی به طولانی بودن فرآیند صدور کارت ملی اشاره و تاکید کرد: از آنجا که امکان واگذاری بهنگام کارت ملی وجود ندارد سازمان ثبت احوال کشور نام افرادی را که در سامانه این سازمان ثبت نام کرده اند دراختیار ستاد هدفمندی یارانه ها قرار نمی دهد .

پارسایی از همه کسانی که هنوز هیچ اقدامی برای ثبت نام نکرده اند خواست هرچه سریع‌تر به سامانه ثبت احوال مراجعه کنند تا یارانه آنان قطع نشود .

وی با اشاره به اینکه هم اکنون دو تا سه میلیون نفر از جمعیت کشور در نوبت دریافت کارت ملی هستند زمان صدور این کارت ها را یک ماهه اعلام کرد و افزود : این روند در پایان بهمن ماه به کمتر از 15 روز کاهش خواهد یافت.

مدیر کل ثبت احوال آذربایجان غربی هم در خصوص تعداد افراد فاقد کارت ملی در استان، گفت: 69هزار نفر بالای 18 سال در آذربایجان غربی کارت ملی ندارند.

مجمد جوان در گفت و گویی اظهار کرد: با توجه به قطع یارانه افراد فاقد کارت ملی از 15 بهمن و احتمال بروز ازدحام در شعبه های ثبت احوال برای دریافت کارت ملی، تمام شعبه های این ادارات روزهای پنج شنبه نیز اقدام به ثبت نام از متقاضیان می کنند.

وی افزود: افرادی که موفق به دریافت کارت ملی نشوند با ارائه کد ملی از طرف اداره ثبت احوال می توانند در انتخابات شرکت کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا