اخبار
کد خبر : 16069 ۱۴۰۱/۰۴/۱۰   ۱۹:۰۳:۰۲

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مطرح کرد؛
قاچاق کالاهای سلامت محور از داخل به خارج از کشور

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی، بدهی‌های زیاد، سموم و آفات، فلزات سنگین در گندم، قاچاق کالاهای سلامت محور از داخل به خارج و برعکس، کمبود نیروی انسانی متخصص و چالش‌های موجود در حوزه دارو شامل تخصیص ارز، کمبود دارو و تحریم‌ها را از جمله چالش‌های پیش رو در معاونت غذا و دارو غذا عنوان کرد.

به گزارش نای قلم، محمدامین ولی‌زاد در همایش یکروزه معاونان و مدیران غذا و داروی قطب دو کشور اظهار کرد: این استان از نظر وسعت 2.3 و از نظر جمعیت 4.1 و از نظر تولید ناخالص ملی 2 درصد تولید کل کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: حدود 60 تا 62 درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه خدمات درمانی، 30 درصد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و هشت تا 10 درصد بیمه نیروهای مسلح هستند.

ولی‌زاد اضافه کرد: این استان یک دانشگاه علوم پزشکی و یک دانشکده علوم پزشکی در شهرستان خوی دارد، دانشگاه علوم پزشکی ارومیه از نظر آموزش، درمان وبهداشت در سطح کشور از قدمت بالایی برخوردارمی باشد و جزو اولین هاست بطوری که اولین دانشکده طب نوین و پرستاری کشور در ارومیه افتتاح شده است که توسط میسیونرهای مسیحی حدود 100 تا 180 سال قبل بنا شد.

وی در ادامه گفت: دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی شامل 19 شبکه بهداشت و 33 بیمارستان که شش بیمارستان آموزشی درمانی و 27 بیمارستان درمانی هستند، یک هزار خانه بهداشت و 250 مرکز بهداشتی درمانی شهری روستایی و 96 پایگاه فوریت پزشکی در سطح استان دارد که11 پایگاه در شهرستان خوی است و دارای یک پایگاه اوژانس هوایی است.

ولی‌زاد ادامه داد: معاونت غذا و داروی ارومیه و تبریز از نظر سطح بندی تیپ یک است و اردبیل تیپ دو و 4 دانشکده تیپ 4 هستند.

آذربایجان غربی دارای 42 شرکت توزیع و پخش دارو و 513 داروخانه و در قطب دو کشور 1268 داروخانه است .

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا