اخبار
کد خبر : 16067 ۱۴۰۱/۰۴/۱۰   ۱۸:۲۶:۴۹

امام جمعه ارومیه:
دیپلماسی منطقه‌ای باید تقویت شود

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، گفت: امروز دیپلماسی منطقه‌ای و تقویت روابط با همسایگان را شاهدیم که این رویه باید ادامه یافته و تقویت شود.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: افزایش صادرات غیرنفتی در طول چند ماه گذشته نشان داد که با عزم مدیران می‌توان اقدامات درخشانی را رقم زد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فتوای جدید رهبر معظم انقلاب درباره وجه الاجاره مساکن مسکونی افزود: در حکومت اسلامی به خاطر مصالح عمومی تصمیمی گرفته شود باید مورد تبعیت قرار گیرد که سقف اجاره نیز از این مسئله تبعیت می کند و باید موجر و مستاجر این مهم را کاملا رعایت کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی اضافه کرد: تلاش دشمن در برجسته سازی برخی نقاط ضعف است که باید با بصیرت و هشیاری در برابر این سیاهنمایی‌ها استوار بود.

وی اذعان کرد: دشمنان و مستکبران غربی همواره در جبهه های مختلف به خصوص در جبهه مقاومت منزوی شده و عقب نشینی می کند.

امام جمعه ارومیه خاطرنشان کرد: دشمنان همیشه در صدد ناامید کردن ملت بزرگ ایران هستند اما مقاومت رهبر معظم انقلاب و ملت بزرگ ایران موجب فایق آمدن بر مسائل و مشکلات و شکست دشمنان شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی ع و حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: باید خیران و مسئولان مربوطه زمینه ازدواج آسان و پایدار را برای جوانان ایجاد کنند.

امام جمعه ارومیه رعایت حجاب اسلامی در جامعه را موجب پایداری نهاد خانواده دانست و تصریح کرد: این که زنی در خیابان خود نمایی کرده و عفت و حیای اسلامی را رعایت نمی کند در حقیقت به خود ظلم کرده و موجب خیانت و تزلزل در زندگی افراد مختلف می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به دیدار ریاست قوه قضاییه با رهبر معظم انقلاب افزود: رهبر معظم انقلاب مجاهدت های صورت گرفته در این قوه را با توجه به سختی فعالیت قضا ماجور درگاه الهی دانستند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی سنت نصرت الهی را یکی از سنت‌های غیرقابل تبدیل و پایدار الهی دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای قوه قضائیه بر این نکته تاکید داشتند که اگر در راه خدا ثابت قدم بمانیم خداوند نیز نصرت خود را بر ما نازل می کند و امروز نیز صبر بر توطئه های اقتصادی دشمنان موجب جلب لطف و رحمت الهی می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان این که حجت الاسلام آقایی مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان نیز به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه به مناسبت فرا رسیدن هفته بازخوانی حقوق بشر آمریکایی به تبیین جنایت های آمریکا علیه ملت بزرگ ایران و تمامی ملت های آزادی خواه جهان پرداخت.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا