اخبار
کد خبر : 16050 ۱۴۰۱/۰۴/۰۷   ۱۴:۱۸:۰۰

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان غربی خبر داد؛
اجرای طرح رصد اشتغال دانش‌آموختگان مراکز علمی کاربردی

 

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان غربی از اجرای طرح رصد اشتغال دانش‌آموختگان مراکز علمی کاربردی خبر داد.

به گزارش نای قلم، سهراب عبدالله زاده امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این طرح وضعیت اشتغال دانش‌آموختگان را که یکی از مهمترین دغدغه های مسوولان است در رشته‌ها و دوره‌های مهارتی مراکز علمی کاربردی مورد بررسی و واکاوی قرار می دهد تا ضمن ارتباط با دانش آموختگان و اطمینان از اثربخش بودن رشته‌ها و دوره های مورد نظر نتایج آن را به مسوولان امر جهت برنامه ریزی های آتی مورد استفاده قرار دهند .

وی خاطرنشان کرد: سنجش و ارزشیابی کیفیت آموزش‌های مهارتی در اولویت دانشگاه جامع علمی- کاربردی قرار گرفته و تلاش بر این است تا در این زمینه اهداف و برنامه‌های مورد نظر بیش از گذشته عینیت پیدا کند.

عبدالله زاده با بیان اینکه وظیفه این دانشگاه مهارت‌افزایی و کارآفرینی است، افزود: دانشگاه جامع علمی- کاربردی به دنبال افزایش مهارت دانش‌آموختگان خود است تا بتواند پاسخگوی ایجاد بازار کسب و کار برای فارغ‌التحصیلان خود باشد.

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان اضافه کرد: دانشجویان در این دانشگاه زمینه های لازم را جهت کسب مهارت های متفاوت جهت ورود به محیط کار و کارآفرینی بدست می آورند.

*احیای مراکز منحل شده علمی کاربردی در استان به شیوه جدید

عبدالله زاده در ادامه سخنان خود از احیای مراکز منحل شده علمی کاربردی در استان به شیوه جدید خبر داد و توضیح داد: مراکز منحل شده علمی کاربردی نه به شکل دولتی بلکه به شیوه جدید و مدرن احیا می‌شوند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های این دانشگاه، گفت: برنامه جذب دانشجویان بین المللی در مراکز علمی کاربردی در دستور کار قرار دارد.

عبدالله زاده تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در استان و همچنین مراکز آموزش علمی کاربردی این استان می‌توانیم شاهد جذب دانشجوی خارجی باشیم.

*ایجاد خانه خلاق

رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان همچنین بر ایجاد «خانه خلاق» با سرفصل‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای با هدف جذب ایده‌های خلاقانه تاکید کرد.

خانه‌های خلاق و نوآوری، بستری برای توسعه شرکت‌های خلاق هستند که با هدف ایجاد اشتغال، خلق ارزش افزوده، توسعه بازار و رونق اقتصاد خلاق ایجاد می‌شوند.

وی سپس به انعقاد تفاهم نامه‌ همکاری بین دانشگاه علمی کاربردی و "شرکت طلای زره شوران و فرمانداری شهرستان تکاب"، "پارک علم و فناوری" و "امور بانوان استانداری آذربایجان غربی" اشاره و اظهار کرد: تفاهم نامه‌ همکاری بین دانشگاه علمی کاربردی و شرکت طلای زره شوران و فرمانداری شهرستان تکاب در راستای تحقق دستور استاندار آذربایجان‌غربی در ایجاد شهرک طلا و سنگ های قیمتی در این شهرستان منعقد شد.

به گفته عبدالله زاده، تربیت نیروی انسانی ماهر در دانشگاه علمی کاربردی به منظور اشتغال در شهرک تخصصی جدید التاسیس طلا و نیز توسعه اشتغال خانگی طلاسازی و سنگ های قیمتی از جمله مفاد مهم این تفاهم نامه است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان از ایجاد دو رشته طلاسازی و سنگ‌های تزئینی و پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی برای اولین بار در استان در مرکز علمی کاربردی تکاب از مهرماه سال جاری خبر داد.

وی افزود: تفاهم نامه با پارک علم و فناوری آذربایجان غربی نیز با هدف گسترش زمینه‌های همکاری مشترک و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در راستای اجرای طرح دستیار فناوری منعقد شده است.

عبدالله زاده با بیان اینکه در حاضر ١۵ مرکز و حدود چهار هزار دانشجو با ترکیب ۴٠ درصد کارشناسی و ۶٠ درصد کاردانی در دانشگاه جامع استان تحصیل می‌کنند، گفت: دانشجویان در ١٣٠ رشته کاردانی و ٨۵ رشته کارشناسی تحصیل می‌کنند و حدود یک هزار مدرس نیز در دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی مشغول به تدریس هستند.

* پذیرش دانشجو بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد آذربایجان غربی بیان کرد: پذیرش دانشجو بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی توسط سازمان سنجش انجام می‌گیرد و دانشگاه به صورت قانونی وظیفه آموزش و صدور مدرک داشته و هیچ نقشی در نحوه جذب ندارد.

وی در عین حال گفت: با وجود همه مشکلات اقتصادی و اجتماعی، دانشگاه دنبال افزایش شهریه نبوده و نیست و جذب دانشجو با کمترین میزان انجام می‌گیرد.

عبدالله زاده در خصوص نحوه فراخوان جذب مدرسین گفت: بر اساس ضوابط جدید دانشگاه به دنبال تغییر نحوه جذب مدرسین و به صورت نیم سال است و جذب دانشجو هم یک بار و در مهرماه انجام می‌گیرد.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا