اخبار
کد خبر : 16043 ۱۴۰۱/۰۴/۰۶   ۱۹:۱۲:۳۰

نگاه؛
نقل و انتقالات فوتبال و داستان تکراری تراکتور

 

نقل و انتقالات تابستانی برای ورود به بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال از ۲۳ خردادماه گذشته آغاز شده است و بیشتر تیم ها لیست ورودی و خروجی خود را مشخص کرده و با بازیکنان مورد نظر وارد مذاکره شده و حتی قرارداد بسته اند اما تراکتور همانند فصل های قبل، همه کارها را به دقیقه ۹۰ نگه داشته است.

بیشتر تیم های حاضر در بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال قبل از آنکه سازمان لیگ ۲۳ خرداد تا ۹ شهریور امسال را برای انجام نقل و انتقال بازیکن اعلام کند وارد مارکت تابستانی شده بودند و با انتخاب سرمربی و بازیکنان، منتظر اعلام این زمان از سوی سازمان لیگ بودند و این نشانگر برنامه ریزی این تیم ها برای حضوری قدرتمندانه در این دوره از رقابت ها بود.

طبق آیین نامه و سنوات قبلی، تیم های لیگ برتری قبل از شروع مسابقات می توانند هفت بازیکن لیگ برتری و چهار بازیکن خارجی جذب کنند که یکی از این بازیکنان خارجی باید آسیایی باشد.

تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا حق جذب پنج بازیکن خارجی را دارند که بازیکن پنجم تنها قادر به همراهی تیم در بازی های لیگ قهرمانان آسیا است.

همچنین تیم های تازه صعود کرده به لیگ برتر حق جذب ۱۰ بازیکن لیگ برتری را دارند و در این میان بازیکنان تیم های شهر خودرو و فجر سپاسی شیراز که به لیگ یک سقوط کردند سهمیه لیگ برتری و بازیکنان تیم های ملوان و مس کرمان که به لیگ برتر آمدند سهمیه دسته اولی محسوب می شوند.

تیم فوتبال تراکتور به عنوان یکی از تیم های حاضر در لیگ برتر، به رغم گذشت نزدیک به دو هفته از آغاز مارکت تابستانی، تاکنون به طور رسمی با بازیکن و یا بازیکنان قرارداد نبسته و به رغم حضور مدیرعامل و مسئول نقل و انتقالات این تیم در تهران، هنوز بازیکن جدیدی به جمع تراکتوری ها اضافه نشده ضمن اینکه لیست بازیکنان خروجی احتمالی نیز اعلام نشده است.

یکی از مواردی که در فصول قبل به تراکتور و بازدهی این تیم ضربه زده تعلل در بستن تیم و بستن قرارداد با بازیکنان بدون تیم آن هم از روی ناچاری بوده که متاسفانه به بد بسته شدن تیم و در نتیجه کسب نتایج ضعیف در طول مسابقات منجر می شد.

این موضوع یعنی بد بسته شدن تیم در فصل های قبلی به ویژه فصل گذشته مورد تایید مالک باشگاه نیز بوده اما تاکنون هیچ راه چاره ای برای این نقطه ضعف بزرگ تراکتور از سوی مسئولان این تیم اندیشیده نشده و تراکتور در نقل و انتقالات تابستانی و زمستانی بدترین عملکرد را داشته و در نهایت با جذب بازیکنانی که فایده ای برای تیم نداشته اند زمان را علیه خود از دست داده است.

طبق اعلام مسئولان باشگاه، قرار است قربان بردیف ۱۲ تیرماه وارد ایران شود و قراردادش با تراکتور رسمی کند و ظاهرا دستیار اصلی خود را نیز از روسیه می آورد و اگر این اخبار درست باشد و واقعیت پیدا کند روزهای پرکاری در انتظار این سرمربی ترکمن است تا تیم را هرچه سریع تر و با انتخاب خود ببندد.

زمان آغاز لیگ بیست و دوم دهه سوم مردادماه سالجاری اعلام شده و با استناد به گفته های سهیل مهدی رییس کمیته مسابقات لیگ برتر، مبنی بر برگزاری دور رفت مسابقات تا قبل از آغاز رقابت های جام جهانی قطر، برنامه فشرده ای در انتظار تیم ها و سرمربیان است و قطع یقین تیم هایی که زود بسته شوند و تمرینات، اردوی آمادگی و بدنسازی را زودتر آغاز کنند نسبت به دیگر تیم ها یک سر و گردن بالاتر خواهند بود.

تیم فوتبال تراکتور بعد از پشت سر گذاشتن فصلی بحرانی که از همه نظر برای این تیم بد بود باید هرچه زودتر بازیکنان مازاد را از لیست تیم خارج، بازیکنان جدید را جذب و تمرینات را شروع کند تا گرفتار بحران های ناشی از بد بسته شدن تیم در فصل بیست و دوم نشود و باید بازیکنانی را به خدمت بگیرد که دردی از تیم دوا کنند و پاپیچ تیم در طول مسابقات نشوند.

*هفت ورودی ۲ خروجی

هرچند تراکتور و مسئولان این باشگاه دوست ندارند تا قبل از نهایی شدن مذاکرات خبری در این مورد به بیرون درز کند اما شنیده های غیر موثق از این تیم حاکی از آن است که این تیم با هفت بازیکن به طور جدی وارد مذاکره شده و برای دو بازیکن نیز عدم نیاز اعلام کرده است.

 محمدرضا خانزاده، پوریا آریاکیا، حسین پورحمیدی، سعید عزت اللهی، سید احمد موسوی، کریم انصاری فرد و میلاد باقری در لیست بازیکنان ورودی این تیم قرار دارند که البته نهایی نشده و در حد حدس و گمان است اما بنا به اعلام برخی سایت های ورزشی، مذاکرات این تیم با خانزاده که جدایی اش از گل گهر قطعی شده نهایی شده و این بازیکن حتی قرارداد داخلی نیز امضا کرده است.

سایت های ورزشی نام اکبر ایمانی و پیمان بابایی را در لیست بازیکنان خروجی قرارداده اند و ظاهرا مسئولان باشگاه علاقه های به ادامه همکاری با این دو بازیکن ندارند که البته تاکنون خبر رسمی از سوی باشگاه در این مورد و یا سایر موارد اعلام و منتشر نشده است.

لیگ بیست و دوم با حضور تیم های آلومینیوم اراک، استقلال، پرسپولیس، پیکان، تراکتور، ذوب آهن، سپاهان، صنعت نفت آبادان، فولاد، گل گهر، مس رفسنجان، مس کرمان، ملوان، نساجی، نفت مسجد سلیمان و هوادار از دهه سوم مرداد ماه سالجاری آغاز می شود.

استان تهران با چهار تیم، خوزستان و کرمان با سه تیم، اصفهان با دو تیم و مرکزی، آذربایجان شرقی، گیلان و مازندران هر کدام یک نماینده در این دوره از رقابت ها دارند.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا