اخبار
کد خبر : 16021 ۱۴۰۱/۰۴/۰۲   ۲۱:۳۰:۰۹

ترمیم حقوق اهالی رسانه؛
از وضعیت مسکن خبرنگاران و هنرمندان چه خبر؟

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نهایی شدن ساخت و تکمیل مسکن خبرنگاران خبر داد و اعلام کرد که این موضوع اواسط یا اواخر تیر ماه نهایی می‌شود و اکنون به سرعت کارهای آن مشخص شده است.

به گزارش نای قلم به نقل ایرنا، محمد مهدی اسماعیلی درباره آخرین اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ساخت و تحویل مسکن خبرنگاران گفت: سال گذشته توافق نامه‌ایی را با وزارت راه و شهرسازی امضا کردیم و امسال آن را به ۲۴ هزار نفر افزایش دادیم و در همین زمینه چند روز پیش با مسوولان همین وزاتخانه نشستی برگزار و تفاهم‌نامه جامعی را به امضا رساندیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: مظمون این تفاهم‌نامه درباره رفع مسکن هنرمندان و پیشکسوتان که رئیس جمهور در ماه رمضان دستور داد و هم برای اهالی رسانه و مطبوعات است و تلاش داریم که با یک تسهیلات ارزان قیمت در جاهای مناسبی در کنار شهرهای بزرگ به ویژه تهران و کلانشهرها این اتفاق مهم بیفتد. همچنین  وزارت راه‌ و شهرسازی همکاری بسیار خوبی با ما در این زمینه دارد که امیدواریم یک اتفاق مهم را در حوزه خدمات مسکن به اهالی فرهنگ و هنر رسانه شاهد باشیم.

اسماعیلی درباره نهایی شدن ساخت و تکمیل مسکن خبرنگاران اعلام کرد که دو هفته برای آن فرصت تعیین شده است این موضوع اواسط یا اواخر تیر ماه نهایی می شود و اکنون به سرعت کارهای آن مشخص است که انشاالله محقق می شود.

عضو کابینه دولت رئیسی درباره اقدام وزارت فرهنگ در ترمیم حقوق خبرنگاران گفت: خبرنگارانی که در جایگاه‌های رسمی مانند «ایرنا» و «صداو سیما» فعالیت دارند براساس قوانین خودشان دنبال می شود و اکنون افزایش حداقل حقوق ها برای افرادی که خارج از این هستند اتفاق افتاد. اما برخی خبرنگاران را داریم که به طور دائمی فعالیت ندارند و مساله در این است که این موضوع به معاونت مطبوعاتی سپرده شد.

اسماعیلی در ادامه از بررسی دو لایحه مهم این وزارت‌خانه در کمیسیون فرهنگی دولت خبر داد و گفت: این لایحه با هدف ارتقا کار حرفه‌ای رسانه‌ایی است که هرهفته در کمیسیون فرهنگی مفاد آن به تصویب می‌رسد و به زودی این لایحه برای تصویب به هیات وزیران ارسال می شود. در واقع کار زیر بنایی که در ارتقا وضعیت حوزه‌های فرهنگی و هنری و رسانه‌ایی آغاز کردیم، آثار آن در فعالیت‌های آینده نمایان خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد درباره آخرین وضعیت پیگیری تصویب سخت و زیان آور بودن حرفه خبرنگاران گفت که برای بخشی از خبرنگاران در حال برطرف شدن است و روز گذشته «علی نادری» مدیرعامل ایرنا گزارشی را ارایه کرد و این کار رو به جلو است و بخش هایی که قرار شد دوستان پیگیری کنند که البته شرایط کاری با هم متفاوت است و  نمی توان همه را به یک موضوع وارد کرد، در این تفکیکی که انجام خواهد شد بدون تردید من حامی اصلی این کار هستم.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا