اخبار
کد خبر : 16020 ۱۴۰۱/۰۴/۰۲   ۲۱:۱۳:۱۰

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:
استقبال برای تزریق دوز سوم و چهارم وجود ندارد

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: استقبال برای تزریق دوز سوم و چهارم در جامعه وجود ندارد به طوری که پوشش دوز سوم در حدود 34 درصد است.

به گزارش نای قلم، محمد امین ولی‌زاد در جلسه قرارگاه دانشگاهی اظهار کرد: بیماری کرونا در کشور و استان مهار شده است.

 وی افزود: لازم است شهروندان ضمن هوشیاری کامل، پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و در تمام جلسات و برنامه های آموزشی این مورد را متذکر شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اضافه کرد: از تمام ظرفیت و توان دانشگاه علوم پزشکی برای اقناع سازی و آموزش مردم در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و واکسیناسیون استفاده شود.

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید- ۱۹ نیز در این جلسه گفت: 28 ماه درگیر بیماری منحوس کرونا بودیم و شش موج را تا بحال پشت سر گذاشته ایم.

سیدجلیل موسوی افزود: اکنون در خصوص بیماری کرونا در وضعیت مطلوب و رضایتبخش هستیم.

وی اضافه کرد: کرونا هنوز تمام نشده بلکه مدیریت و کنترل شده است، با توجه به هوشمند بودن ویروس کرونا تا زمانی که میزان انتقال و بروز بیماری کرونا در یک جامعه در یک بازه زمانی به صفر نرسد رعایت پروتکل های بهداشتی الزامی است.

دبیر قرارگاه دانشگاهی کنترل و مدیریت کووید- ۱۹ برای پیشگیری از بروز موج هفتم توصیه کرد؛ انجام واکسیناسیون و تکمیل آن به ویژه در گروه‌های پرخطر با همت و جدیت صورت گیرد، ماسک در اماکن عمومی و فضاهای بسته و شلوغ استفاده شود، تهویه مناسب هوا در اماکن و فضاهای بسته انجام و فاصله فیزیکی اجتماعی تا حد امکان رعایت شود.

در این جلسه قرارگاه دانشگاهی هرکدام از اعضای قرارگاه به ارائه پیشنهادات خود پرداختند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا