اخبار
کد خبر : 1602 ۱۳۹۴/۱۱/۱۱   

زنگ انقلاب در بیش از 5 هزار مدرسه استان نواخته می شود

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: زنگ انقلاب همزمان با سراسر کشور فردا 12 بهمن در پنج هزار و 437 مدرسه آذربایجان غربی نواخته می شود.

به گزارش نای قلم، فریدون سیدمصطفوی امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: آیین نمادین استانی با حضور استاندار آذربایجان غربی و نماینده ولی فقیه در استان در دبیرستان شاهد آهندوست برگزار می شود.

وی افزود: طبق برنامه ریزی های به عمل آمده ایام دهه فجر امسال بیش از 400 عنوان برنامه با رویکردهای بصیرت افزایی، امیدآفرینی و نمایش جلوه های کارآمد جمهوری اسلامی، همدلی و همزبانی و خودباوری در آموزش و پرورش استان برگزار می شود.

سیدمصطفوی در ادامه سخنان خود محورهای ویژه برنامه دهه فجر در مدارس را تشریح کرد و افزود: بازخوانی آرمان های انقلاب، تبیین هویت فرهنگی انقلاب، تشریح ضرورت حضور شکوهمند در انتخابات، نمایش جلوه های کارآمدی نظام جمهوری اسلامی در زمینه های مختلف، تبیین نهضت علمی کشور پس از انقلاب، تبیین نقش رهبری در هدایت جامعه و تقویت اعتماد به نفس ملی از جمله محورهای در نظر گرفته شده در مدارس است.

وی به مردمی بودن برنامه های آموزش و پرورش تاکید و تصریح کرد: آموزرش و پرورش آذربایجان‌غربی در این راستا برگزاری گفتمان‌های سیاسی، افزایش فضای شادمانی و نشاط اجتماعی، توجه به آشنایی نسل جوان و دعوت از افراد نسل انقلاب برای سخنرانی را مدنظر قرار داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین از اجرای سرود همگانی 1357 نفره همسرایان فجر در روز 22 بهمن خبر داد و افزود: همایش تقدیر و تجلیل از تلاشگران راهیان نور، برگزاری نمایشگاه های تاریخ انقلاب در مدارس،  اجرای جشنواره غذاهای سنتی در مدارس، برگزاری جنگ های شادی در مدارس و ادارات آموزش و پرورش، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی، حضور پرشور دانش آموزان و فرهنگیان در نمازهای جمعه، برگزاری نشست های معرفتی با حضور اشخاص صاحب نظر انقلاب در مدارس و افتتاح پروژه های عمرانی آموزش و پرورش از جمله برنامه های دهه فجر در استان خواهد بود.

سید مصطفوی اضافه کرد: آذربایجان‌غربی دارای 143 شهید معلم و 777 شهید دانش‌آموز بوده و به همین منظور نیز کارکنان این اداره کل با حضور در مزار شهدا در 15 بهمن‌ماه و تجلیل از خانواده‌های آنان یاد و خاطر این شهیدان والا مقام را گرامی ‌می‌دارند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا