اخبار
کد خبر : 16018 ۱۴۰۱/۰۴/۰۲   ۲۰:۵۲:۵۰

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی:
۴ تن مواد خام دامی غیربهداشتی در ارومیه کشف و ضبط شد

 

 مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: چهار تن مواد خام دامی غیربهداشتی در شهر ارومیه از یک سردخانه کشف و ضبط شد.

 به گزارش نای قلم، سیدامید خلیل زاده در گفتگویی اظهار کرد: این واحد سردخانه غیرمجاز فرآورده های خام دامی در شهرستان ارومیه کشف و فعالیت آن متوقف شد.

وی اضافه کرد: این سردخانه به صورت پنهانی اقدام به نگهداری فرآورده های خام دامی کرده بود که پس از کشف آن توسط بازرسان تمامی محموله های موجود در این سردخانه ضبط و پرونده متخلفان جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

مدیرکل دامپزشکی استان ادامه داد: در راستای تضمین سلامت و حفظ حقوق مصرف کنندگان، ورود، حمل و نقل و نگهداری هر گونه فرآورده خام دامی باید با رعایت ضوابط بهداشتی مربوطه در واحد های مجاز صورت پذیرد و باید تمام فرآورده های خام دامی دارای مشخصات و برچسب بهداشتی در مراکز تحت نظارت دامپزشکی تولید شوند.

خلیل زاده با اشاره به حساسیت مسائل بهداشتی و ضرورت توجه ویژه به این موضوع، از شهروندان در خواست کرد فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز مجاز با نظارت دامپزشکی تهیه و از خرید هر گونه فرآورده خام دامی فاقد هویت و شناسنامه بهداشتی ( تاریخ تولید و انقضاء و کد ردیابی) خودداری کنند.

وی افزود: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه فرآورده‌های خام دامی از طریق سامانه ارتباطی ۱۵۱۲ و یا شماره تلفن ۳۲۴۲۶۸۴۸ شبکه دامپزشکی شهرستان ارومیه موضوع را جهت پیگیری انعکاس دهند.

 نظارت بر واحدهای تولید و عرضه فراورده خام دامی با هدف تامین سلامت و بهداشت عمومی جامعه در طول سال در ارومیه توسط دامپزشکی استان اجرا می‌شود.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا