اخبار
کد خبر : 16015 ۱۴۰۱/۰۴/۰۲   ۲۰:۴۴:۵۹

اخبار انتظامی آذربایجان غربی؛
کشف بیش از ۱۷ تن توتون قاچاق در ارومیه

 

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از کشف بیش از ۱۷ تن توتون و ۳۲ حلقه لاستیک به صورت قاچاق به ارزش ۴۲ میلیارد ریال در ارومیه، خبر داد.

به گزارش نای قلم، سردار رحیم جهانبخش در گفتگویی اظهار کرد: ماموران ایستگاه بازرسی شهید کلانتری ارومیه حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه تریلی و یک کامیون به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک و آن ها را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از خودروهای توقیف شده، 17 تن و 550 کیلوگرم توتون و 32 حلقه لاستیک به صورت قاچاق و فاقد هر گونه مجوز قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان گفت: ارزش محموله کشف شده برابر نظر کارشناسان بالغ بر 42 میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با اشاره به توقیف کامیون و تریلی مذکور گفت: مأموران در این زمینه 2 متهم را دستگیر و به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی کردند.

جهانبخش در پایان ادامه داد : شهروندان در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت غیرقانونی، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند و همچنین شماره تلفن 197 پلیس آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و تقدیر شما همشهریان عزیز از عملکرد پلیس می باشد.

*کشف ۱۸ دستگاه کولر گازی قاچاق در سردشت

جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از توقیف یک کامیون و کشف ۱۸ دستگاه کولر گازی قاچاق در سردشت، خبر داد.

به گزارش نای قلم، ایرج حسنخانی در گفتگویی اظهار کرد: ماموران انتظامی شهرستان سردشت حین کنترل خودروهای عبوری در محور "سردشت- ربط"به یک دستگاه کامیون به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بازرسی از کامیون متوقف شده، ۱۸ دستگاه کولر گازی به صورت قاچاق کشف شد که برابر اعلام کارشناسان امر ارزش محموله کشف شده شش میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در این زمینه یک دستگاه کامیون توقیف و یک متهم دستگیر شد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی، برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

حسنخانی با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا از اولویت های اصلی پلیس است و پلیس با اقتدار کامل در چارچوب قانون و قاطعانه با قانون شکنان در این حوزه برخورد خواهد کرد، تصریح کرد: هموطنان در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا، موضوع را از طریق فوریت های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

*۴۹ قبضه سلاح جنگی و شکاری در آذربایجان غربی کشف شد

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از کشف ۴۹ قبضه سلاح جنگی و شکاری غیر مجاز در سطح استان با اشراف اطلاعاتی پلیس امنیت عمومی، خبر داد.

به گزارش نای قلم، سردار رحیم جهانبخش در گفتگویی اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با سلاح و مهمات غیرمجاز، طی چندین عملیات منسجم و با اشراف اطلاعاتی و مشارکت مردم شریف استان، پلیس امنیت عمومی موفق شد افرادی که در زمینه خرید و فروش سلاح غیرمجاز اقدام می‌کردند، را شناسایی کند.

وی با اشاره به اینکه ضمن رصد اخبار واصله و بررسی‌های تخصصی و با هماهنگی‌های قضائی، در طول سه روز؛ در بازرسی از مخفیگاه متهمان تعداد ۴۹ قبضه سلاح (۲۵ قبضه کلت کمری، چهار قبضه کلاشینکف، ۲۰ قبضه سلاح شکاری) کشف و ضبط شد، خاطرنشان کرد: در این زمینه ۱۹ متهم دستگیر و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی تصریح کرد: یکی از ابزارهای مخل نظم وامنیت اجتماعی، قاچاق سلاح و مهمات است؛ یادآور شد امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس بوده و پلیس با کسانی که از این خط قرمز عبور کنند برابر با قانون و در راستای مطالبه به حق مردم قاطعانه برخورد خواهد کرد.

جهانبخش خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت غیرقانونی و قاچاق، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند و همچنین شماره تلفن ۱۹۷ پلیس آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و تقدیر شما همشهریان از عملکرد پلیس است.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا