اخبار
کد خبر : 16011 ۱۴۰۱/۰۴/۰۱   ۲۲:۵۹:۱۴

معاون پژوهشی و آموزشی حوزه هنری آذربایجان غربی:
طرزی‌افشار آنطور که باید معرفی نشده است

 

معاون پژوهشی و آموزشی حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: متاسفانه طرزی‌افشار به عنوان صاحب سبک‌ترین شاعر ایران آنطور که باید و شاید معرفی نشده است.

به گزارش نای قلم، رستم‌زاده عصر امروز در نشست ادبی-پژوهشی طرزی‌افشار اظهار کرد: براساس سند زیست‌بوم (سند تحول حوزه هنری) مفاخر و شعرای استان شناسایی و معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد: نشست ادبی-پژوهشی طرزی‌افشار، سومین نشست در راستای معرفی شخصیت ها و شعرای استان است.

معاون پژوهشی و آموزشی حوزه هنری استان اظهار امیدواری کرد، برگزاری این نشست ها گامی مثبت در جهت شناساندن شعرا و مفاخر استان باشد.

طرزی‌افشار، شاعری است غزل‌سرا و بخش عمده‌ای از دیوان او شامل غزلیات است. او در زمره شاعران طنزپرداز نیز است که گاه در شعرهایش معانی عرفانی و اخلاقی نیز دیده می‌شود.

طرزي افشار، شاعر عهد شاه عباس دوم و شاه صفي از ايل افشار بود كـه در سده يازدهم به قول بيشتر محققان اروميه و اسـتاد تمدن در روستاي طرزلوي در اطراف اروميه بـه دنيا آمده است اما متاسفانه ازتاريخ تولد و فوت اين شاعرهيچ اطلاعي در دسـت نيسـت.

دیوان طرزی افشار به کوشش محمد تمدن در سال 1309 و سپس چاپ دوم آن در سال 1338 در تهران منتشر شده بود و دیوان دوم توسط بنیاد شهریارپژوهی زیر نظر فرهنگستان زبان و توسط دکتر فاطمه مدرسی و دکتر وحید ضیایی منتشر شده است.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا