اخبار
کد خبر : 16000 ۱۴۰۱/۰۳/۳۱   ۲۱:۵۵:۵۲

استاندار آذربایجان غربی:
پرونده‌های شهرداری ارومیه تعیین تکلیف شوند

 

استاندار آذربایجان غربی گفت: پرونده‌های شهرداری ارومیه باید هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

به گزارش نای قلم، محمدصادق معتمدیان در نشست مشترک با مجموعه مدیریت شهری ارومیه، اظهار کرد: کوتاهی در عمل به قوانین در دوره های گذشته، موجبات رکود کنونی در شهر ارومیه را فراهم ساخته است.

وی افزود: متاسفانه برخی تخلفات در دوره‌های گذشته، مدیریت شهری کنونی را تحت تاثیر قرار داده و با توجه به اینکه شهرداری وظایف متعددی داشته و تعلل در ارائه خدمات، شهر ارومیه را با مشکل روبرو می سازد.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: باید با استفاده از ظرفیت های قانونی و سرمایه گذاری بخش خصوصی، روند تکمیل پروژه های نیمه تمام شهری ارومیه تسریع یابد.

معتمدیان با تاکید بر تعامل و هم افزایی شهرداری ها با دستگاه‌های دولتی، اظهار کرد: قانونمداری و پایبندی به قوانین و ضوابط در راستای خدمت شایسته به مردم، مورد توجه جدی مدیریت شهری قرار گیرد.

وی همچنین با تاکید بر تسریع در مدیریت شرایط فعلی شهر ارومیه توسط شورای شهر و شهرداری، افزود: نباید حوزه های مختلف مدیریت شهری چون حمل و نقل عمومی، فضاهای سبز، پسماند، نظارت بر ساخت و ساز، اقتصاد شهر و ... با رکود در شهرداری مختل شود.

معتمدیان با اعلام اینکه شهرداری نباید متکی به بودجه های دولتی باشد، خاطرنشان کرد: مدیریت شهری با برنامه جامع کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت، باید به دنبال درآمد پایدار بوده و با روحیه همکاری و هم افزایی در شورای شهر، مسیر رفع مشکلات شهر ارومیه هموار شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شوراهای اسلامی نباید از وظایف قانونی خود خارج شوند، افزود: مسائل شهری اگر به موقع مدیریت و رفع نشود، مشکلاتی چون بروز آسیب های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت.

استاندار آذربایجان غربی همچنین وظیفه اصلی شورای شهر را ریل گذاری و نظارت بر عملکرد مدیریت شهری معرفی کرده و یادآور شد: سیستم های مدیریتی نظارت را از خود شروع کنند و منتظر مداخله دستگاههای نظارتی نباشند و در این راستا ضروری است نظارت شورای شهر بر شهرداری، تقویت شود تا جلوی هرگونه لغزش یا تخلفی گرفته شود.

معتمدیان وحدت و انسجام سازمانی را در مدیریت شهری ضروری دانست و افزود: مصوبات شوراها نتیجه یک خرد جمعی بوده و نباید اجازه داده شود اختلافات در شوراها و شهرداری ها، مانع توسعه شهری شود، چرا که همه در قبال خدمتگزاری شایسته به مردم مسئول هستیم.

وی در ادامه با اعلام اینکه باید به صورت شبانه روزی در خدمت مردم باشیم، تصریح کرد: تصمیم گیری ها در حوزه مدیریت شهری در کنار دقت بالا، تسریع شود و با روانسازی فرایندهای اداری، مسیر توسعه شهری و رسیدگی به امورات مردم هموار گردد.

استاندار آذربایجان غربی استفاده از تمامی ظرفیت های استان و شهرستان برای توسعه شهری را ضروری دانست و افزود: نارضایتی های مردم و مشکلات حوزه مدیریت شهری، با استفاده از ظرفیت های قانونی، مطالعه، شناخت و پشتکار رفع می شود.

معتمدیان با تاکید بر اینکه اتمام پروژه های نیمه تمام در اولویت مدیریت شهری باشد، خاطرنشان کرد: بایستی با استفاده از ظرفیت های قانونی و سرمایه گذاری بخش خصوصی، روند تکمیل پروژه های نیمه تمام شهری تسریع یابد.

وی در ادامه کاهش هزینه ها در مدیریت شهری را ضروری دانست و افزود: با استفاده از ظرفیت ها، برای درآمدزایی پایدار برنامه ریزی دقیق شود و طرح های توجیه دار شهرداری برای سرمایه گذاری بخش خصوصی ارائه گردد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت ساماندهی معتادین متجاهر در سطح شهر ارومیه جهت تامین آرامش روانی مردم و بهبود چهره شهر، تصریح کرد: در راستای بهبود وضعیت مناطق حاشیه نشین شهر ارومیه، گام هایی برداشته شده و مطالبات مردم در مناطق محروم باید تامین شود.

معتمدیان استفاده از امکانات ملی برای جبران عقب افتادگی ها را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: تمام امکانات ملی، دولتی، نهادهای حاکمیتی، استانی و دستگاههای مختلف باید برای بهبود شاخص های توسعه آذربایجان غربی بسیج شود.

وی با بیان اینکه امید مردم به مدیریت شهری ارومیه باید ترمیم شود، یادآور شد: از مدیریت شهری ارومیه برای خروج از وضعیت کنونی، حمایت حداکثری خواهیم داشت.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا