اخبار
کد خبر : 15995 ۱۴۰۱/۰۳/۳۰   ۲۰:۱۲:۴۶

سرپرست اداره کل صمت آذربایجان‌غربی عنوان کرد؛
احصاء مشکلات و موانع موجود در واحدهای صنعتی و معدنی

 

سرپرست اداره کل صمت آذربایجان غربی گفت: مشکلات و موانع موجود در واحدهای صنعتی و معدنی احصا شده است و در سفر رئیس‌جمهوری به استان برای رفع مشکلات و موانع موجود بودجه بیش از 14 هزار میلیارد تومان تصویب شد.

به گزارش نای قلم، عبدالحمید سرتیپی در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: امسال برنامه‌های این اداره کل بر احیای واحدهای راکد و افزایش ظرفیت تولید واحدهای صنعتی و معدنی استان متمرکز شده است.

وی افزود: صادرات بهتر و بیشتر در گرو تولید بیشتر است و برای رسیدن به هدف مطلوب در صادرات و توسعه تجارت استان باید از واحدهای تولیدی صنعتی و معدنی حمایت شود، بنابراین اگر بانک‌های عامل استان بتوانند تسهیلات مصوب شده در سفر رئیس‌جمهوری به استان را به‌موقع در اختیار واحدهای تولیدی صنعتی قرار دهند، رسیدن به این هدف دور از دسترس نیست.

سرتیپی خاطرنشان کرد: نخستین مزیت استان برای توسعه اقتصادی و به‌ویژه توسعه تجاری را هم‌مرز بودن آن با سه کشور ترکیه، آذربایجان و عراق عنوان کرد.

سرپرست اداره کل صمت آذربایجان غربی اضافه کرد: استان با 970 کیلومتر مرز، شش مبادی رسمی زمین، پنج پایانه مرزی، 9 گمرک، شش بازارچه رسمی و 2 بازارچه غیره رسمی و تنها دروازه خاکی ورود به اروپا در یک منطقه فوق‌العاده مهم قرار دارد.

وی تصریح کرد: این استان رتبه دوم برخورداری از منابع آبی و خاکی را دارد که می‌تواند از آن در رسیدن به توسعه اقتصادی مطلوب به‌ویژه در حوزه کشاورزی بهره ببرد.

سرپرست اداره کل صمت استان مهم‌ترین مزیت برای توسعه اقتصادی استان را ظرفیت منابع معدنی و صنایع معدنی دانست و اضافه کرد: با توجه به تحلیل‌ها و بررسی‌های انجام‌شده ازنظر فرآیند زمین‌شناسی و تشکیل پوسته‌های معدنی، آذربایجان غربی جزو مناطق نادری شناسایی‌ شده که تمام اتفاقات زمین‌شناسی و تشکیل پوسته‌های معدنی در آن اتفاق افتاده و نیم درصد از طلای جهان در این استان تشکیل ‌شده است.

وی اذعان کرد: سال گذشته ارزش صادرات استان 3 میلیارد دلار بود که آذربایجان غربی را جزو چهار استان برتر صادراتی قرارداد، همچنین در 2 ماهه نخست امسال صادرات خوبی از استان انجام شد که نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته 9 درصد افزایش داشته است.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا