اخبار
کد خبر : 1599 ۱۳۹۴/۱۱/۱۱   

ایجاد اشتغال برای 979 نفر با بهره برداری از پروژه های کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: با بهره برداری از پروژه های بخش کشاورزی برای 979 نفر به صورت مستقیم زمینه اشتغال فراهم شده است.

به گزارش نای قلم، اسمعیل کریم زاده امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با بهره برداری از این پروژه ها چهار هزار و 387 خانوار از عواید اجرای این طرح ها بهره مند می شوند.

وی افزود: همزمان با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی، بهره برداری از تعداد 249 پروژه عمرانی، اقتصادی و تحقیقاتی بخش کشاورزی با صرف اعتباری بالغ بر 413 میلیارد ریال سرمایه گذاری در سطح استان آغاز می شود.

کریم زاده اضافه کرد: ۲۰۷ طرح آب و خاک در قالب برنامه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه برای بهبود این دریاچه در حوزه کشاورزی در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح ها اعتباری بالغ بر 170 میلیارد و 911 میلیون ریال هزینه شده است.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان برای 798 نفر زمینه اشتغال فراهم شده است و یک هزار و 98 خانوار روستایی نیز از مزایای اجرای این طرح ها بهره مند می شوند.

وی سپس به پروژه های آب و خاک اشاره و اضافه کرد: این پروژه ها شامل اجرای آبیاری تحت فشار در سطح یک هزار و 400 هکتار، مرمت و بازسازی قنوات، پوشش بتنی انهار و پروژه های تولیدات دامی اعم از مرغداری گوشتی و تخمگذار، پرورش گاو شیری، گوساله پرواربندی و گاومیش شیری و کارخانه خوراک دام است.

کریم زاده، همچنین تصریح کرد: 18 طرح در بخش تولیدات دامی با صرف 158 میلیارد و 140 میلیون ریال و اشتغالزایی برای 101 نفر، سه طرح در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی با صرف 34 میلیارد ریال و چهار طرح در بخش تولیدات گیاهی با 36 میلیارد ریال اعتبار در این ایام افتتاح می شوند.

این مقام مسئول با بیان اینکه برای افتتاح این پروژه ها از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است، خاطرنشان کرد: پروژه های قابل افتتاح در بخش شیلات، دامپزشکی، عشایر و تحقیقات آرتمیا هر کدام به ترتیب شامل یک طرح هستند که در مجموع هشت میلیارد و 549 میلیون ریال برای اجرای این طرح ها هزینه شده است.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجر سازمان جهاد کشاورزی رونمایی از شش طرح تحقیقاتی با صرف اعتباری در حدود 600 میلیون ریال و هفت پروژه تعاون روستائی با سرمایه گذاری پنج میلیارد و 130 میلیون ریال را از دیگر پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر امسال عنوان کرد.

کریم زاده در ادامه سخنان خود احداث گلخانه به ظرفیت یک هزار و 50 تن، پرورش قارچ خوراکی، پرورش ماهیان سردآبی، کارخانه کود آلی و سردخانه بالای صفر، جایگاه محوری سوخت، پنج باسکول 60 تنی، پرورش و تولید انبوه آرتمیا و تامین آب عشایر را از دیگر طرح های قابل افتتاح است.

در ادامه سرپرست اداره روابط عمومی و دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت دهه فجر سازمان جهاد کشاورزی استان نیز به تشریح برنامه های مورد نظر سازمان در دهه فجر امسال پرداخت و اظهار کرد: 25 مورد برنامه اجرایی جهت برگزاری در ایام الله دهه فجر در سازمان در نظر گرفته شده است که در قالب کمیته های تخصصی و طبق جدول زمان بندی در چهارچوب شعار بخش کشاورزی در این ایام اجرا خواهد شد.

دیبایی ادامه داد: اعزام اکیپ های سیار دامپزشکی و واکسیناسیون دامی به مناطق روستایی و عشایری توسط اداره دامپزشکی، ارائه خدمات رایگان کشاورزی توسط شرکت های فنی و مشاوره ای، دیدار با خانواده های معظم شهدا و برگزاری جشن میهمانی لاله ها از جمله برنامه های مصوب این کمیته است که در این ایام مبارک برگزار می شود.

دبیر ستاد بزرگداشت دهه فجر سازمان، برگزاری مراسم های جشن پیروزی انقلاب در مراکز دهستان ها و جهاد کشاورزی شهرستان ها، چاپ نشریه کندیمیز، حضور ریاست یا مدیران سازمان در برنامه های ویژه رادیوئی و تلویزیونی و خطبه های نماز جمعه جهت ارائه عملکرد و دستاوردهای سازمان، برپایی نمایشگاه توانمندی های بخش کشاورزی و عرضه مستقیم محصولات کشاورزی، همایش سران عشایری استان و اجرای برنامه های فرهنگی، مقاله نویسی، مسابقات ورزشی و قرآنی را از دیگر برنامه های مصوب این ستاد عنوان کرد که درطول ایام دهه فجر برگزار می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا