اخبار
کد خبر : 15983 ۱۴۰۱/۰۳/۲۹   ۱۷:۰۳:۳۸

نماینده مردم ارومیه در مجلس:
کاهش سوخت کامیون‌داران مشکل‌آفرین شده است

 

نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: کاهش سوخت کامیون داران آذربایجان غربی به بهانه استان مرزی بودن، این قشر زحمت کش را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش نای قلم، سیدسلمان ذاکر در نشست علنی امروز در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، اظهار کرد: عملکرد مسئولان در خصوص اداره کشور نیاز به اصلاح ساختاری دارد اما همین اصلاح توام با اشکالات اساسی است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: قرار شد مسکن و شهرسازی طرح جامع و تفصیلی را تدوین و تصویب کند تا آسیب های قبلی را تکرار نکنیم و مردم با مشکل مواجه نشوند.

وی ادامه داد: این طرح در کارگروه زیربنایی باید تصویب شود و شورای توسعه و برنامه ریزی نیز باید آن را تصویب کند. همچنین باید مصوبه ماده 5 نیز گرفته و شورای عالی شهر سازی و معاری نیز اقدام کند. چند سال مردم باید منتظر این نوع مصوبات شوند؟ اگر مشکل است باید اقدام و عمل باشد زیرا این جلسات پدر مردم را درآورده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در راستای حل مشکلات مردم در تعاونی مسکن اقدام شد اما بیش از 20 تعاونی مسکن حدود 30 سال گرفتار هستند و چندین هزار نفر از خانواده ها درگیر مسکن شده اند.

ذاکر گفت: در راستای اصلاح امور قرار شد طی طرح جامعی، منطقه 6 ارومیه را به مناطق این شهرستان اضافه کنیم و از ساخت و سازهای افراطی و کوه خواری و زمین خواری جلوگیری کینم اما افرادی که 17 الی 40 متر به عنوان یک کشاورزی برای امرار معاش ساخت و ساز کرده، آنها را هم قلع و قمع کرده ایم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: حفظ بیت المال و منابع طبیعی اصل است اما نباید یک عده کشاورز دغدغه مند فدا شوند و آرامش مردم بهم بخورد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین قرار شد از بروز چند تخلف را جلوگیری شود؛ مثلا گفته شد به املاک قول نامه ای پروانه ساخت داده نمی شود و نتیجه حکم دیوان عدات اداری این شد که امروزه ساخت و ساز در 200 شهر تعطیل شده است و اگر تا دیروز 20 طبقه مجوز داده میشد، امروز 6 طبقه هم داده نمی شود.

وی ادامه داد: مردم حسین آباد و علی آباد نمی تواند ساخت و ساز کنند چون سند ندارد و می خواهد با وام قرض الحسنه اقدام کنند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: شبکه بهداشتی آماده اصلاح ساختار شده اما شهرداری می گوید عوارض بدهید و سند بیاورید تا انشعاب بدهم؛ این چنین اصلاح ساختاری یعنی دردسر.

ذاکر گفت: در راستای اصلاح ساختارها آمدیم حقوق آنهایی که بازنشسته تامین اجتماعی هستند و 3 میلیون می گیرند را به 6 میلیون افزایش دهیم اما مابقی را حذف کردیم. مگر تورم شامل بقیه بازنشستگان کشوری ولشگری نمی شود؟.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آذربایجان غربی استان مرزی است و گفته شد باید کاهش مصرف گازوئیل داشته باشد. در مقابل بجای اینکه نظارت ها را بیشتر کنیم، گفته شد کامیون ها نمی توانند بیش از20 لیتر دریافت کنند در حالی که گاها 120 لیتر مصرف دارند. اکنون 3 الی 4 هزار راننده گرفتار این موضوع هستند.

کد خبرنگار: 983127

پایان پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا