Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 15981 ۱۴۰۱/۰۳/۲۹   ۱۷:۰۱:۲۷

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان؛
بیش از 14 هزار هکتار زیر کشت چغندرقند در حوزه دریاچه ارومیه

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: از ۳۲ هزار هکتار اراضی زیر کشت چغندر قند در استان، ۱۴هزار و  ۶۰۰ هکتار در حوزه دریاچه ارومیه قرار دارد.

به گزارش نای قلم، اکبر کرامتی در گفتگوی اختصاصی اظهار کرد: با توجه به بحران کم آبی و خشکسالی دریاچه ارومیه برنامه ریزی‌ها برای کاهش مصرف آب به کار گرفته شده است.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود حدود 2 میلیون تن چغندر قند از اراضی آذربایجان‌غربی برداشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: ۳۲ هزار هکتار از اراضی استان زیرکشت چغندرقند رفته است که پیش بینی می شود از این میزان کشت بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن محصول برداشت شود.

کرامتی، با بیان اینکه آذربایجان‌غربی رتبه اول کشت چغندر قند در کشور را دارد، افزود: شهرستان‌های پیرانشهر، بوکان، میاندوآب، نقده و اشنویه به ترتیب بیشترین میزان کشت چغندرقند را به خود اختصاص داده اند.

وی گفت: در حال حاضر پنج کارخانه قند در ارومیه، خوی، نقده، پیرانشهر و میاندوآب فعال هستند و یک کارخانه نیز در آینده ای نزدیک افتتاح می شود.

کرامتی تصریح کرد: برای مدیریت وکاهش مصرف آب در کشت چغندر قند اقداماتی از جمله تغییر فصل کشت چغندر از بهاره به پاییز، استفاده از ارقامی با نیاز آبی کمتر و تغییر آرایش کشت چغندر به صورت کشت مربعی در دستور کار قرار گرفته و درحال اجراست که در صورت مشخص شدن نتایج مثبت در تمامی اراضی  چغندر قند این طرح‌ها اجرا می شود.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا