اخبار
کد خبر : 1598 ۱۳۹۴/۱۱/۱۱   

مشكل آب آشاميدني 25 روستاي حاشيه درياچه اروميه رفع شد

مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي آذربايجان غربي از رفع مشكل آب آشاميدني 25 روستاي حاشيه درياچه اروميه خبر داد.

به گزارش نای قلم، کاظم محمدی اقدم در گفت و گو با خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار کرد: 232 روستاي حاشيه درياچه اروميه با مشكل شوري آب آشاميدني مواجه بودند كه با اقدامات انجام شده از جمله جايگزيني منابع آب، حفر چاه جديد و انتقال آب چشمه ها مشكل آب آشاميدني 25 روستا رفع شد.

وي افزود: در مابقي روستاها نيز پيگير اعتبارات لازم از سازمان مديريت و برنامه ريزي و سازمان آب منطقه اي براي رفع مشكل شوري آب هستيم.

محمدی اقدم گفت: مباحث مربوط به اصلاح و بهبود كيفيت آب شرب روستاها نيز تهيه و در سفر رئيس جمهور به استان مطرح می شود.

کاهش میزان هدررفت آب در روستاهای استان

مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: میزان هدررفت آب در روستاهای آذربایجان غربی به 28/28 درصد رسيده است که این در کشور بیش از 30 درصد است.

وی تصریح کرد: از 80 میلیون متر مکعب آب تولید شده در آذربایجان غربی 58 میلیون متر مکعب به مصرف می رسد و 22 میلیون متر مکعب نیز به علت های مختلف از جمله فرسودگی شبکه، سرریز مخازن، انشعاب های غیرمجاز و هدررفت های نامرئی به هدر می رود.

محمدی اقدم اضافه کرد: در دو سال گذشته با برنامه ريزي هاي صورت گرفته دو درصد از ميزان دررفت آب در روستاهاي استان كاهش یافته است.

وي، شناسايي يك هزار فقره انشعاب غيرمجاز، تعويض شش هزار كنتور فرسوده، نصب 214 مورد كنتور حجمي بر روي منابع توليد آب، اصلاح 70 كيلومتر شبكه آبرساني، ترميم و بازسازي 700 متر مكعب مخزن ذخيره آب و نصب 55 فقره سامانه خودكنترلي و تله متري در منابع تامين و توزيع آب را از جمله اقدامات انجام شده در اين راستا عنوان كرد.

تولید 80 میلیون متر مکعب آب برای استفاده آب شرب روستاییان

مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي استان ادامه داد: در حال حاضر سالانه برای استفاده آب شرب روستاییان در آذربایجان غربی 80 میلیون متر مکعب آب از یک هزار و 464 منشا تامین آب تولید می شود که حدود 71 درصد آن به مصرف می رسد.

وی اضافه کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی از 729 حلقه چاه، 701 دهنه چشمه و 32 رشته قنات آب مورد نیاز روستاییان را تامین می کند.

بهره برداری از16 پروژه آبرسانی روستایی در آذربایجان غربی

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب روستایی آذربایجان غربی از بهره برداری 16پروژه آبرسانی همزمان با ایام الله دهه مبارکه فجردر روستاهای استان خبر داد.

وی اضافه کرد: با بهره برداری از این پروژه ها یک هزار و 172خانوار روستایی با چهار هزار و982نفر جمعیت از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار می شوند.

محمدي اقدم اعتبار هزینه شده برای آماده سازی این پروژه ها را 61میلیارد  و190میلیون ریال اعلام و اظهار کرد: از این تعداد پروژه آماده بهره برداری، پنج پروژه در شهرستان ارومیه و پنج پروژه نیز در شهرستان شاهین دژ به بهره برداری می رسد.

وی گفت:عملیات اجرایی سه پروژه  آبرسانی روستایی در شهرستان های مهاباد، بوکان و اشنویه نیز به اتمام رسیده که همزمان با سی وهفتمین سالروز پیروزی انقلاب شکوهنمد اسلامی افتتاح و بهره برداری از آنها آغاز می شود.

محمدي اقدم افزود: در اجراي اين پروژه ها 76 كيلومتر لوله گذاري، 910 متر مكعب مخزن ذخيره آب و 23 مورد چشمه بازسازي و بهينه سازي شده است.

اجراي 68 مجتمع آبرساني روستايي در آذربايجان غربي

مديرعامل شركت آب و فاضلاب روستايي آذربايجان غربي از اجراي 68 مجتمع آبرساني در قالب 635 روستا در استان خبر داد.

محمدي اقدم با اعلام اينكه هم اكنون 276 مجتمع آبرساني در حال بهره برداري است اظهار داشت: با راه اندازي اين مجتمع ها، آب آشاميدني يك هزار و92 روستا تامين شده است .

وي رويكرد شركت آب و فاضلاب روستايي را احداث مجتمع هاي آبرساني عنوان و اظهار كرد: در حال حاضر مطالعات اجراي 50 مجتمع با تحت پوشش قراردادن 350 روستا اتمام و در حال اجرا هستند .

وي، اعتبار پيش بيني شده براي اين طرح ها را دو هزار و 340 ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: مطالعات فاز يك مجتمع هاي آبرساني در 25 روستا با 56 هزار نفر جمعيت و فاز دوم 9 روستا با 17 هزار نفر جمعيت نيز در دست اجرا هستند.

تخصيص 5/29 درصد اعتبارات مصوب سال 94

كاظم محمدي اقدم در بخش ديگري از سخنان خود از تخصيص 5/29 درصدي اعتبارات مصوب سال جاري به ميزان 185 ميليارد ريال خبر داد و اظهار داشت: در سال جاري 626 ميليارد ريال اعتبار براي انجام عمليات اجرايي طرح هاي آبرساني در استان تصويب شده كه بر اين اساس و موافقت نامه هاي مبادله شده با سازمان مديريت و برنامه ريزي و اختصاص 480 ميليارد ريال از محل اعتبارات 500 ميليون دلاري و همچنين 12 ميليارد و600 ميليون ريال اعتباري ديگر،عمليات اجراي آبرساني در 324 روستاي استان انجام و شاخص بهره مندي از 81 درصد فعلي به 88 درصد افزايش خواهد يافت.

راه اندازي امور آب و  فاضلاب روستايي در سه شهرستان استان

محمدي اقدم راه اندازي امور آب و فاضلاب روستايي در شهرستان هاي چايپاره، شوط و پلدشت را از جمله فعاليت هاي انجام گرفته در دوره تصدي مسئوليت خود عنوان كرد و اظهار داشت: براي تسهيل امور مشتركان و تكريم ارباب رجوع و كاهش هزينه هاي خدمات، ادارات آب و فاضلاب روستايي در اين شهرستانها راه اندازي و از مراجعه مردم به ساير شهرستان ها جلوگيري شد.

وي، از راه اندازي نمايندگي هاي امور آب و فاضلاب روستاي در شهرستان اروميه نيز خبر داد و افزود: شهرستان اروميه با توجه به دارا بودن 608 روستا و پراكند گي آنها براي تسهيل امور مشتركان، نمايندگي هاي امور آب و فاضلاب روستايي در بخش هاي نازلو، انزل، سرو و سيلوانا راه اندازي می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا