اخبار
کد خبر : 15979 ۱۴۰۱/۰۳/۲۹   ۱۶:۵۸:۲۹

رخت سیاه کووید از تن جامعه درآمد؛
10 روز بدون مرگِ کرونایی

 

از بهمن‌ماه سال ۹۸ تا امروز شاهد رخدادهای تلخ زیادی بودیم همچنین تغییر سبک و سیاق نه چندان دلچسب جدیدی از زندگی.

خبر آمدن کرونا به کشور شاید تلخ‌ترین خبر همه رسانه‌ها در روز سی‌ام بهمن‌ماه بود که همه را شوکه کرد چراکه نوید روزهای بحرانی، سخت و دشواری را می‌داد.

ایرانیانی که هر روز داغی بر داغشان افزوده می‌شد، چشم به راه اقدام دولتی بودند تا برای احیای امید تدبیری بیندیشد اما هر روز ردپای بی‌تدبیری‌شان نمایان‌تر می‌شد.

اما حالا که روزها پس هم می‌آیند و بیشتر می‌گذرد تا اکنون و اعداد، خبر از تک رقمی شدن و گاها صفر شدن آمار مرگ و میر کرونا پس از واکسیناسیون گسترده و سراسری را می‌دهد، هم شادیم و هم غمگین.

غمگین از روزهایی نه چندان دور که امیدی واهی بود به تدبیرشان، که غم از دست رفتگان را یادآور می‌شود و شادی بیش که به روزگار سفیدی شهرهای کشورمان یکی پس دیگری می‌رسیم و رخت سیاه کووید رفته رفته از تن جامعه به در می‌آید.

حالا شاید اندک اندک بتوان به امید واقعی امید بست و به تجربه دوباره روال معمول زندگی پس از پشت سر گذاشتن دوران سخت و طاقت‌فرسای کرونا امیدوار بود و شاکر، که دوباره ایران به فضل الهی به هدیه امید و سلامت مزین شود.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی در ۱۰ روز گذشته، فوتی کرونا در استان به صفر رسیده که امیدواریم این روند، در روزهای آتی نیز تکرار شود.

دکتر محمدامین ولی‌زاد افزوده است، آخرین فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان، مربوط به روز ۱۷ خرداد بود که متاسفانه یکی از شهروندان ارومیه ای بر اثر بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داد و پس از آن، مورد فوتی در این خصوص گزارش نشده است.

وی با تاکید دوباره به اینکه مهمترین کار در کاهش آمار مرگ و میر و ابتلا به کرونا واکسیناسیون است، اظهار می‌دارد، در این مدت، ۱۵ نفر در آذربایجان غربی به صورت قطعی به کرونا مبتلا شدند که متوسط ابتلای ۱.۵ نفر در هر روز را نشان می دهد.

به گفته وی با اضافه شدن این آمار، کل مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی به ۳۵۷ هزار و ۸۱۰ نفر رسید و متاسفانه تاکنون هفت هزار و ۵۸۱ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان جان خود را از دست داده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی همچنین افزوده است، بستری شدگان در بخش آی سی یو کرونا نیز در استان در این مدت کاهشی بود و به ۲۰ نفر رسید و بیماران متصل به دستگاه ونتیلاتور نیز به هشت نفر کاهش یافت.

وی گفت: امیدواریم روند کاهشی ادامه یابد و مردم نیز با خودداری از عادی انگاری، از بروز خیزهای جدید جلوگیری کنند.

گفتنی است، تاکنون بیش از ۱۰ درصد مردم آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و ۲.۱ درصد این تعداد هم جان خود را از دست داده‌اند.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا