اخبار
کد خبر : 15977 ۱۴۰۱/۰۳/۲۸   ۲۲:۳۵:۲۸

با موافقت اعضای شورای شهر ارومیه؛
کمیسیونی ویژه برای مناطق کم برخوردار ایجاد می‌شود

 

اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه در جلسه امروز صحن علنی شورا، با ایجاد کمیسیونی ویژه برای مناطق کم برخوردار و بازآفرینی شهری در این شورا با 7 رأی مثبت موافقت کردند.

به گزارش نای قلم، نایب رییس شورای اسلامی شهر ارومیه در این نشست ضمن پیشنهاد و دفاع از ایجاد کمیسیون مناطق محروم بر ایجاد چنین کمیسیونی برای حل مشکلات مناطق محروم ، حاشیه نشین و کم برخوردار تأکید و خواستار همراهی و رأی موافق اعضا شورای برای ایجاد آن شد.

مرتضی منافی افزود: شورای شهر، با توجه به اینکه دولت سیزدهم و استاندار آذربایجان غربی به این موضوع اهمیت می دهند؛ ایجاد چنین کمیسیونی در شورای شهر مثمرثمر و به نفع مردم خواهد بود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه سخنان خود خواستار ارائه لایحه از سوی شهردار در خصوص ارتقا ضریب ایمنی ساختمان‌های مناطق محروم و فرسوده شد.

منافی یادآور شد: هرچقدر در مناطق محروم و فرسوده برای ساخت مسکن های ارزان قیمت و صدور پروانه رایگان کمک کنیم به شهرمان خدمت کرده ایم.

نایب رییس شورای اسلامی شهر ارومیه خاطرنشان کرد: طرح حمایت از کارگران حادثه دیده در دستور کار شورای اسلامی شهر قرار می گیرد.

* واقع بینانه به موضوعات نگاه کنیم

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه هم در خصوص مباحثی برای تخصیص بودجه به مناطق حاشیه نشین و بازآفرینی شهری گفت: باید واقع بینانه به موضوعات نگاه کرده و بر حسب درآمد شهرداری نگاه کنیم.

توحید علی نژاداصل اظهار کرد: امروز در وضعیت مالی فعلی بزرگترین دغدغه شهرداری تأمین حقوق و حق بیمه پرسنل شهرداری در سال 1401 خواهد بود.

وی ادامه داد: به مرحله اجرا درآوردن طرح‌هایی در قالب ستاد بازآفرینی نیازمند همت و برنامه ریزی است و باید با مطالعه و مطالبه طرحهایی با قابلیت اجرایی را به تصویب ستاد رساند.

دبیر اول شورای اسلامی شهر ارومیه در خصوص کمیسیون مناطق محروم در شورای شهر تصریح کرد: هدف از تشکیل این کمیسیون تسهیل و بسترسازی حل مشکلات است.

علی نژاداصل با تأکید بر جذب اعتبارات در قالب ستاد بازآفرینی یادآور شد: چطور شده شهرهایی با جمعیت یک بیستم ارومیه بیشتر از ما جذب اعتبارات داشته اند.

*نباید به موضوع مناطق محروم انتخاباتی نگاه کرد

سپس رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه با بیان سخنانی اظهار کرد: نباید به موضوع مناطق محروم و کم برخوردار انتخاباتی نگاه کرد و باید به صورت علمی و منطقی نگریسته شود.

مرتضی بهرام افزود: مردم انتظار خدمات رسانی و حل مشکلات دارند و با ایجاد کمیسیون ها کار چندانی پیش نخواهیم برد.

رییس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: طرح کمیسیونی برای مناطق محروم و حاشیه نشین موضوعی خام و ناپخته است و باید در مرکز پژوهش ها بررسی تخصصی شود.

بهرام ادامه داد: در مورد بازآفرینی و استفاده از این پتانسیل هیچگونه مخالفتی نداریم و تنها نظرم این است که باید مطالعه بیشتری در این راستا شود.

وی تصریح کرد: با تشکیل کمیسیون مشکل مناطق محروم حل نخواهد شد بلکه باید به صورت کاربردی و راهبردی برای آنها اقداماتی انجام شود.

بهرام با انتقاد از رویکرد شعاری و احساسی عنوان کرد: افرادی که به دنبال ایجاد این کمیسیون هستند باید تضمین دهند که آیا مشکلات مناطق محروم سال آینده وجود نخواهد داشت؟ و چه میزان از مشکلات مردمی با تشکیل این کمیسیون حل خواهد شد.

مقرر شد طی جلسات آینده عنوان و نامی مناسب برای این کمیسیون بررسی، پیشنهاد و تصویب شود.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا