اخبار
کد خبر : 15972 ۱۴۰۱/۰۳/۲۸   ۲۱:۴۳:۴۴

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان:
تخریب در محدودها‌ی معادن اجتناب‌ناپذیر است

 

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: تخریب در محدودها‌ی معادن اجتناب‌ناپذیر است، لذا در هنگام صدور پروانه برای معادن به بهره‌برداران تاکید می‌شود تا فعالیت‌های معدنی خود را با کمترین تخریب و آسیب به منابع طبیعی انجام دهند.

به گزارش نای قلم، عبدالحمید سرتیپی در هفتاد و دومین جلسه کارگروه تعامل استانی معادن اظهار کرد: باید پس از بهره‌برداری و اتمام ماده معدنی نسبت به بازسازی و احیای محدوده‌ی معدنی به بهترین شکل ممکن اقدام کنند.

وی افزود: از آنجایی که ماهیت فعالیت معدنکاری به‌گونه‌ای است که منابع طبیعی را تحت‌ تأثیر جدی قرار می‌دهد، هرگونه فعالیت معدنی باید با اخذ مجوز از اداره کل صمت استان انجام شود و تمامی مجوزهای صادره از سوی اداره کل صمت با استعلام از دستگاه های ذیربط بخصوص منابع طبیعی صورت می گیرد و صدور تمامی مجوزهای معدنی پس از اخذ موافقت نهادها و ادارات ذیربط انجام می شود.

سرتیپی خاطرنشان کرد: فعالیت معادن استان پس از اخذ مجوز و پروانه های معتبر برای انجام فعالیت های معدنی از صمت استان توسط کارشناسان امور معادن این اداره کل رصد و پایش می شود و از فعالیت های خارج از چهارچوب قانون معادن جلوگیری به عمل آمده و با خاطیان امر مطابق قانون معادن رفتار می شود.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: هدف از برگزاری کارگروه تعامل تسهیل و نظامند کردن فعالیت های معدنی در عرصه منابع طبیعی با تخریب کمتر است.

وی با اشاره به تعامل خوب بین صمت و منابع طبیعی استان افزود: برگزاری چنین جلسات و کارگروهایی در استان‌ موجب تعامل بیشتر با ارگان‌های ذیربط و تعادل در بهره برداری از معادن را بسترساز می کند واین کار علیرغم اینکه موجب تسهیل امور می شود از تخریب بی رویه منابع طبیعی نیز جلوگیری می‌کند.

کد خبرنگار: 983126

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا