اخبار
کد خبر : 15965 ۱۴۰۱/۰۳/۲۷   ۲۱:۳۶:۰۷

اخبار انتظامی آذربایجان غربی؛
محموله لاستیک قاچاق در ارومیه توقیف شد

 

فرمانده انتظامی ارومیه گفت: ماموران انتظامي در بازرسي از يك نیسان 44 حلقه لاستیک قاچاق به ارزش یک میلیارد ريال در اين شهرستان كشف كردند.

به گزارش نای قلم، سرهنگ حسن شیخ نژاد در تشريح اين خبر در گفتگوی اختصاصی اظهار داشت: مأموران انتظامي ایست بازرسی شهید کلانتری شهرستان ارومیه هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور تبریز-ارومیه به یک نیسان وانت مشکوک شدند و خودرو را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی بیان داشت: مأموران در بازرسی از اين خودرو، تعداد 44 حلقه لاستیک که به صورت قاچاق و بدون مجوز قانونی حمل می شد را کشف کردند كه ارزش ریالی محموله قاچاق کشف شده بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه بالغ بر یک میلیارد ريال برآورد شد.

فرمانده انتظامي شهرستان ارومیه افزود: مأموران در این زمینه یک خودرو توقیف و یک متهم دستگیر کردند که متهم دستگیر شده به همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

شیخ نژاد از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک مراتب را جهت بررسی و پیگیری از طریق تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

*محموله ۱۰ تُنی روغن نباتی قاچاق در میاندوآب توقیف شد

فرمانده انتظامی میاندوآب گفت: ۱۰ تُن روغن نباتی قاچاق از یک دستگاه کامیون در این شهرستان کشف شد.

به گزارش نای قلم، سرهنگ‌ فخرالدین رستم‌پور در گفتگویی اظهار کرد: ماموران ایستگاه بازرسی شهید محمد نژاد انتظامی شهرستان میاندوآب حین کنترل خودروهای عبوری در محور میاندوآب - تبریز به یک دستگاه کامیون به ظن حمل کالای قاچاق مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی افزود: با هوشیاری ماموران در بازرسی از کامیون، ۱۰ تن روغن نباتی توزیع خارج از شبکه شامل ۶۲۵ حلب ۱۶ کیلوگرمی کشف شد.

فرمانده انتظامی میاندوآب اشاره به اینکه در این زمینه کامیون توقیف و یک متهم دستگیر شد، گفت: طبق اعلام کارشناسان مربوطه ارزش  تقریبی محموله کشف شده هفت میلیارد ریال برآورد شده است.

رستم‌پور در پایان با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا از اولویت های اصلی پلیس است و با اقتدار کامل در چارچوب قانون و قاطعانه با قانون شکنان در این حوزه برخورد خواهد کرد، گفت: هموطنان در صورت مشاهده هرگونه قاچاق کالا و ارز، موضوع را از طریق فوریت های پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.

*بیش از یک میلیارد ریال داروی قاچاق خارجی در مهاباد توقیف شد

فرمانده انتظامی مهاباد گفت: بیش از ۹ ‌هزار عدد انواع قرص و مقادیری پودر و مکمل غیرمجاز با تلاش ماموران انتظامی در یکی از محورهای این شهرستان کشف و ضبط شد.

به گزارش نای قلم، سرهنگ محمد توحیدی در گفتگویی افزود: عوامل انتظامی در محور مهاباد به ارومیه به یک خودرو سواری پژو ۴۰۵ مشکوک شدند و با دستور توقف و بازرسی از داخل آن این محموله را کشف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، ۹ هزار و ۱۲۰ عدد قرص پودر و مکمل خارجی غیرمجاز قاچاق و فاقد هرگونه مجوز کشف شد.

فرمانده انتظامی مهاباد اظهار کرد: در این رابطه خودرو حامل محموله توقیف و راننده آن نیز دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی شهرستان تحویل داده شدند.

توحیدی یادآور شد: برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش کالای مکشوفه یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

این محموله، دومین مورد کشف انواع قرص غیرمجاز و فاقد پروانه ساخت در مهاباد طی سال جاری است که با تلاش مأموران انتظامی این شهرستان کشف و ضبط شده است.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا