Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 15962 ۱۴۰۱/۰۳/۲۷   ۲۱:۳۲:۵۳

امام جمعه ارومیه:
مسئولان معضل گرانی را مدیریت کنند

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مسئله گرانی اکنون به یک معضل تبدیل شده و مسئولان باید تلاش کنند این معضل را کنترل و مدیریت کنند.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه ارومیه ظهار کرد: گرانی تنها مشکل کشور ایران نیست اما دشمنان ایران در تلاش هستند از این فضا بر علیه کشور استفاده کرده و مردم را ناامید و دلسرد کنند.

وی اضافه کرد: با نگاهی به وضعیت کشورهای اروپایی می توان تورم و گرانی در این کشورها و نیز افزایش سرسام آور قیمت مواد غذایی، اجاره بها و مسکن در کنار سایر موارد را مشاهده کرد به گونه ای که در صدد تاسیس وزارت فقرزدایی هستند.

امام جمعه ارومیه اضافه کرد: طبق امار فائو ( سازمان خواربار جهانی ) هم اکنون میزان تولید غلات درایران رو به فزونی است و صادرات غیر نفتی نیز رشد مطلوبی دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه اول تیر مصادف با روز اصناف است، اظهار کرد: اصناف با توجه به نقش شان در قیمت گذاری و تهیه و توزیع  اقلام مصرفی مردم تاثیر مهمی بر آرامش بازار و زندگی شهروندان دارند.

وی گفت: اصناف در اقتصاد و زندگی تاثیرگذار هستند و بزرگترین مطالبه رهبری از آنها داشتن انصاف است بنابراین اصناف با انصاف با مردم برخورد کنند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: اصناف مراقبت کنند در تجارت و معامله از راه شرعی عمل کرده و دچار معاملات غیر شرعی و حرام نشوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به سالروز تشکیل جهاد کشاورزی و اهمیت بخش کشاورزی در استقلال و اقتصاد کشور خاطر نشان کرد: مسئله کشاورزی و تامین امنیت غذایی اولویت دار ترین مسئله بوده و اگر امنیت غذایی کشور حفظ شود استقلال کشور نیز حفظ خواهد شد.

وی اظهار کرد: لازم است در شرایط فعلی که جهان دچار مسئله تامین امنیت غذایی است، در زمینه تامین امنیت غذایی جهادی کار شود و از تمامی ظرفیت ها استفاده شود.

قریشی با تاکید به مشکل آب و خشکسالی های چند سال اخیر یاد آور شد: در شرایط فعلی اسراف در مصرف آب جایز نبوده و مردم و مسئولین باید در مصرف بهینه آب تلاش و در مصرف صحیح آب مدیریت داشته باشند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه امپراطوری رسانه ای نکات منفی را بزرگ و به نکات مثبت نظام اشاره ای نمی کند، افزود: نکات منفی باید گفته شود تا کم و کاستی ها برطرف شود و تلاش مدیران مضاعف شود اما رسانه های غربی از این همه بزرگ نمایی و سیاه نمایی هدفی جز ناامیدی و ایجاد اغتشاش در کشور ندارند.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا