اخبار
کد خبر : 15957 ۱۴۰۱/۰۳/۲۶   ۱۶:۱۹:۴۱

دادستان دیوان محاسبات کشور تاکید کرد؛
حسابرسی ترک فعل مدیران یکی از اولویت های مهم دیوان محاسبات

 

دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: حسابرسی ترک فعل مدیران یکی از اولویت های مهم دیوان محاسبات است و اگر مسئولی نتواند انتظارات مورد نظر را برآورده کند و مرتکب ترک فعل شود توسط دیوان محاسبات مورد پیگیری قرار می گیرد.

به گزارش نای قلم، علی کامیار امروز در نشست خبری اظهار کرد: تلاش می شود تا با شفاف سازی ها خود مردم در جریان گزارش ها باشند.

وی اضافه کرد: هرچه قدر گزارش های مردم از عملکرد مالی دیوان شفاف باشد اعتماد آنها بیشتر می شود.

دادستان دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه دیوان محاسبات باید در تلاش باشد اعتماد مردم در بحث مالی دستگاه ها افزایش یابد، تاکید کرد: مردم باید مطالبه گر باشند و دیوان محاسبات را کمک کنند.

کامیار گفت: سند چشم اندازه چهار ساله آینده دیوان محاسبات کشور تدوین شده است که در این سند مبحث فناوری و اتکا به مردم مورد توجه است.

دادستان دیوان محاسبات کشور افزود: با استفاده بیشتر از فناوری و ایجاد زیرساخت های لازم می توان جلوی هرگونه تخلف را در دستگاه های اداری گرفت و تعداد تخلفات مالی را کاهش داد.

وی با اشاره به شعار سازمانی «دیوان فناورانه مردم پایه» یادآور شد: شفاف سازی مسائل مالی یکی دیگر از موضوعاتی است که مورد توجه و پیگیری دیوان محاسبات کشور است. و در دولت جدید تلاش شده است عملی شود.

دادستان دیوان محاسبات کشور گفت: ریسک پذیری را در مدیران باید افزایش دهیم و دیوان محاسبات به دنبال این موضوع است تا همکاری بیشتری بین دستگاه ها و دیوان محاسبات ایجاد کند.

کامیار به موضوع نظارت بر صنعت خوردرو در کشور و ترک فعل مدیران شرکت های خودرو ساز گفت؛ سهم دولت در شرکت های خودروساز ناچیز است و دیوان محاسبات نمی تواند به طور کامل به این موضوع ورود کند ولی به صراحت می توان گفت که کیفیت لازم در تولید خودروهای داخلی پائین است و امیدواریم با واردات خودرو و رقابتی شدن این موضوع مشکل کیفیت در خودروسازی کشور برطرف شود.

دادستان دیوان محاسبات در ادامه سخنان خود گفت: دولت قبل بیشتر به تبلیغ احیای دریاچه ارومیه پرداخته و تبلیغات در این خصوص بیشتر از کار انجام شده بود.

کامیار افزود: در خصوص اعتبارات هم، طبق بررسی‌های صورت گرفته آنچه هزینه شده، در برخی بخش‌ها یک چهارم میزان گفته‌ها و تبلیغات بود.

وی اضافه کرد: در این دولت هم جلسه گذاشتیم و دولت اهتمام ویژه را برای اجرای طرح احیای دریاچه ارومیه دارد و در این خصوص منتظر اعتبار است که هزینه کند.

وی با تاکید بر مسوولیت اجتماعی خبرنگاران، اطلاع رسانی و آگاه‌سازی را مورد اشاره قرار داد و افزود: هم‌افزایی، همت عمومی و اراده جمعی برای تقویت مسائل استان باید تقویت شود.

کامیار با اشاره به اینکه خبرنگاران باید رشد مطالبه گری را دنبال کنند، تصریح کرد: دنبال کردن طبیعی مردم برای خواسته های طبیعی خود مطالبه گری است.

دادستان دیوان محاسبات کشور در ادامه از راه‌اندازی سیستم «سنا» از خردادماه سال جاری خبر داد و افزود: هر چه خدمات الکترونیکی بیشتر شود، اقدامات انجام‌ شده بهینه شده و شفاف‌سازی نیز اتفاق خواهد افتاد.

وی در ادامه از راه‌اندازی سامانه تلفنی ۱۹۸ خبر داد و اضافه کرد: این سامانه دوطرفه بوده و قابل پیگیری در طول فرآیند رسیدگی است.

کامیار از مدیران اجرایی استان نیز خواست برای پاسخ به سوالات مردم در برابر خبرنگاران استان، خود را پاسخگو بدانند که در غیر این صورت مدیران باید به سوالات دیوان محاسبات کل کشور پاسخ دهند.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا