اخبار
کد خبر : 15943 ۱۴۰۱/۰۳/۲۵   ۲۰:۵۶:۲۳

در گفتگویی اعلام شد
کمبود نقدینگی؛ مشکل بافندگان فرش دستباف آذربایجان‌غربی

 

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، کمبود نقدینگی را از جمله مشکل بافندگان فرش دستباف استان عنوان کرد.

به گزارش نای قلم، عبدالحمید سرتیپی در گفتگویی اظهار کرد: متاسفانه با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، نخ، ریسمان، تجهیزات و غیره در این حوزه، کمبود نقدینگی بافندگان و تولیدکنندگان فرش دستباف استان را با مشکل مواجه ساخته است که این موضوع را در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کارگروه فرش استان پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم با رفع مشکلات مالی و نقدینگی فعالان فرش دستباف استان شاهد شکوفایی هنر صنعت قالی بافی در استان باشیم.

وی با اشاره به مشکلات بیمه ای فعالان و دست اندرکاران فرش دستباف استان گفت: در خصوص بیمه قالی‌بافان در سطح ملی و استانی اقداماتی صورت گرفته است، در تلاش هستیم که این روند ادامه یابد و دولت نیز نسبت به پرداخت سهم خود در این زمینه اقدام کند.

سرتیپی ادامه داد: فرش دستباف نماد تاریخ و جغرافیای این استان محسوب می شود و 2 نقشه فرش آهنین افشار تکاب و ریز ماهی خوی که نماد دیرین تاریخی وجود این هنر صنعت در آذربایجان غربی است، ثبت جهانی شده که نشانگر جایگاه ملی و جهانی فرش دستباف استان است.

وی افزود: بیش از 72 هزار نفر در آذربایجان غربی در زمینه تولید فرش دستباف مشغول به فعالیت هستند و سالانه نزدیک به 300 هزار متر مربع فرش دستباف توسط هنرمندان این استان تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود که این یک جایگاه و اعتبار ملی برای استان است.

سرتیپی تصریح کرد: هنر صنعت فرش دستباف علاوه بر اینکه یک نماد هنری برای استان محسوب می شود یک هنر صنعت اشتغال آفرین، ارزآور و سودآور نیز هست.

سرپرست صمت استان اضافه کرد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان به عنوان متولی این هنر صنعت حتماً از فعالان و دست اندرکاران فرش دستباف استان حمایت می‌کند و برای توسعه تولید و اشتغال فرش دستباف برنامه ریزی های لازم را انجام و برای تحقق این برنامه ها پیگیری های لازم را در سطح ملی و استانی انجام خواهد داد.

سرتیپی تأکید کرد: هدف اداره کل صمت برند سازی فرش دستباف استان است که این امر را با کمک فعالان این حوزه تا تحقق آن پیگیری و به سرانجام خواهد رساند.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا