اخبار
کد خبر : 1594 ۱۳۹۴/۱۱/۱۰   

محفل شعر طنز جشنواره شعر فجر در ارومیه برگزار شد

دهمین جشنواره شعر فجر با هدف جریان سازی ادبی و بالندگی گونه های شعر امروز و به منظور ایجاد انگیزه و رقابت بین شاعران برگزار می شود.

به گزارش نای قلم، جشنواره شعر فجر از سال 85 به صورت ملی و از سه سال گذشته به صورت بین المللی برگزار می شود.

محفل شعر طنز ارومیه از سری برنامه های جشنواره بین المللی شعر فجر، نیز برای نخستین بار به همت حوزه هنری آذربایجان غربی امروز با حضور شاعران طنزسرای برجسته کشور و آذربایجان غربی در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

حسین کریمی مراغه ایی، رضا رفیع، اسماعیل امینی، ناصر فیض، سعید بیابانکی، رضا احسان پور، امیر صادق موسوی و سعید سلیمان پور از هنرمندان برجسته طنز پرداز کشور هستند که در این برنامه حضور داشتند و اشعار خود را در قالب طنز ارائه کردند.

پیش از این نیز حوزه هنری آذربایجان غربی طی سال1392 در اورمیه، برنامه شعر طنز «چولپا» را با حضور شاعران طنز سرای کشور و حسین کریمی مراغه ایی برگزار کرده بود.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی در این مراسم گفت: برای نخستین بار است که ارومیه به عنوان میزبان محفل شعر طنز دهمین جشنواره شعر فجر انتخاب شده است.

علیرضا نوروزی اظهار کرد: این محفل شعر به خوبی مورد استقبال شهروندان قرار گرفته که نشان دهنده علاقه مردم این منطقه به شعر طنز است.

وی ادامه داد: ارومیه یکی از شهرهای شعردوست کشور به شمار می رود و محافل شعری متعددی در این شهرستان به صورت مستمر برگزار می شود.

رئیس حوزه هنری اضافه کرد: پیش از این در سال 92 محفل شعر طنز چولپا به اهتمام حوزه هنری آذربایجان غربی در استان برگزار و با استقبال قابل توجه شهروندان روبرو شده بود.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی افزود: با توجه به استقبال شهروندان، امیدواریم در آینده نیز شاهد برگزاری چنین محافلی باشیم.

نوروزی همچنین با اشاره به ایام الله دهه فجر اظهار کرد: حوزه هنری استان با اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری از دهم لغایت 21 بهمن ماه سال جاری به استقبال سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دهه فجر می رود.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی در این زمینه گفت: مراسم عصر شعر انقلاب با حضور شاعران برجسته استان، ویژه برنامه کانون عاشیق های حوزه هنری آذربایجان غربی، نمایشگاه عکس بسیج و اکران فیلم های منتخب جشنواره فیلم و عکس بسیج از مهم ترین برنامه هایی است که در این ایام برگزار می شود.

در این مراسم 9 نفر از شاعران طنز پرداز ارومیه شعرهای خود را قرائت کردند و در پایان از حسین کریمی مراغه ای شاعر طنز پرداز آذری زبان قدردانی شد.

استقبال مناسب شهروندان و عدم برنامه ریزی برای این میزان استقبال، موجب شد تعداد زیادی از شعر دوستان حاضر در این مراسم به صورت سرپایی به شعرها گوش دهند و البته تعدادی نیز به دلیل نبود فضای مناسب بازگشتند.

در دو دوره گذشته نیز محافل ادبی در دل این جشنواره گنجانده شده و در شهرهای مختلف کشور و حتی برخی کشورهای دیگر به اجرا در می آید.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا