اخبار
کد خبر : 15937 ۱۴۰۱/۰۳/۲۳   ۲۳:۰۳:۱۹

در صحن علنی شورای شهر مطرح شد؛
هیچ نیرویی از شهرداری ارومیه تعدیل نمی‌شود

 

طی سال‌های اخیر موضوع نیروی‌انسانی مازاد در شهرداری ارومیه بارها به‌عنوان یک چالش مطرح شده است. این موضوع در صحن علنی شورای شهر نیز مورد بررسی قرار گفت.

رییس شورای اسلامی شهر ارومیه در خصوص مباحثی در رابطه با تعیین تکلیف پرسنل قراردادی شهرداری گفت: شورای شهر نظری مبنی بر اخراج پرسنل از سیستم ندارد.

نقی کریمی اظهار کرد: اجرای چارت تشکیلاتی ابلاغی وزارت کشور را مطالبه می کنیم.

وی یادآور شد: هیچکدام از اعضا شورا نظری مبنی بر اخراج پرسنل شهرداری ندارند بلکه شهرداری باید نسبت به ساماندهی اقدام کند اما باید نسبت به نیروهای مازاد تصمیم گیری شود چون خارج از قانون نمی توانیم هیچ تصمیمی اتخاذ کنیم.

کریمی با اشاره به کلانشهر شدن ارومیه و حرکت در این راستا گفت: در بحث کلانشهرها ما چارت گسترده تر و معاونت‌های متعدد داریم و باید به سمت استفاده از چارت کلانشهرها برای افزایش پست های سازمانی پیش برویم و باید از تهران این موضوعات را مطالبه کنیم.

نایب رییس شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در این نشست گفت: باید واحد گزینش در شهرداری ایجاد شده و پرسنل از این طریق جذب شهرداری شوند تا مشکلات قانونی بعدی پیش نیاید.

مرتضی منافی افزود: امروزه قراردادهای متفاوتی در شهرداری داریم که باید یکسان سازی شود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: قرار بود مجوزی برای جذب نیروهای قراردادی به صورت قانونی اخذ شده تا برای تبدیل وضعیت مشکلی نداشته باشند اما عملیاتی نشده است.

منافی ادامه داد: ساماندهی نیروی انسانی باید به طور ویژه در دستور کار قرار گرفته و  در شهرداری نباید حق و حقوق پرسنل نادیده گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: پرسنل همسان سازی شده امروز با مشکلاتی از قبیل کاهش حقوق مواجه شده اند که باید به فکرشان بود.

منافی عنوان کرد: شهرداری قراردادهای نیروهای شرکتی را حل کنند و برای اینکه در آینده به راحتی تبدیل وضعیت شوند برای همه آنها پرونده گزینش تشکیل شود.

نایب رییس شورای اسلامی شهر ارومیه در خصوص مباحثی که در فضای مجازی مطرح شده بود، خاطرنشان کرد: هیچ نیرویی از شهرداری ارومیه تعدیل نمی‌شود و پرسنل زحمتکش در این راستا نگرانی نداشته باشند.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا