اخبار
کد خبر : 15890 ۱۴۰۱/۰۳/۱۸   ۱۴:۵۶:۲۶

نگاه؛
قرارداد ساغلام با تراکتور نهایی می‌شود؟

 

لیگ بیست و یکم یکی از بدترین ادوار لیگ برتر برای تراکتور بود لیگی که تا هفته های پایانی خطر سقوط این تیم را تهدید می‌کرد که خوشبختانه این کابوس با بهره گیری از تجربیات ارطغرول ساغلام و حمایت هواداران در هفته های پایانی تمام شد و تراکتور با کسب عنوان سیزدهمی در لیگ برتر ماندنی شد.

 پس از اتمام نصف و نیمه لیگ برتر و بی برنامگی هایی که در هفته های پایانی بسیار مشهود بود مسئولان باشگاه تراکتور که از عملکرد ارطغرول ساغلام رضایت داشتند موضوع ابقای وی در تیم و تمدید قرارداد این سرمربی را در رسانه ها مطرح و اعلام کردند که در صورتی که ساغلام تمایل به ادامه همکاری داشته باشد قرارداد وی تمدید خواهد شد.

سرمربی ترک تراکتور که محبوبیت بسیاری نیز در نزد هواداران این تیم دارد مصاحبه خود با رادیو سپور ترکیه به پیشنهادهای برخی از تیم های کشورهای عربی منطقه اشاره کرد و گفت: کار در تراکتور لذت بخش است و هواداران این تیم درک بالایی از فوتبال دارند و دوست دارد که در این تیم بماند و در تحقق هدف قهرمانی که آرزوی دیرینه هواداران است نقشی داشته باشد.

البته ساغلام این شرط را هم گذاشت که اگر قرار بر همکاری است تیم باید در قامت یک تیم مدعی قهرمانی بسته شود و شرایطی که وی می خواهد در تیم فراهم شود.

به دنبال اظهار نظر ساغلام و تمایل وی به ادامه همکاری با تراکتور، باشگاه تراکتور نیز دست به کار شد و مقدمات نهایی شدن این همکاری را فراهم کرد تا پس از بازی پایانی لیگ برتر، قراردادها امضا شود و تراکتور از بابت سرمربی در فصل بعدی دغدغه ای نداشته باشد.

تراکتوری ها در فصل های قبلی زمان را  از دست داده اند و انتظار از مسئولان این تیم اقدام سریع در نهایی کردن قرارداد با سرمربی و عبرت گرفتن از خطاهای گذشته است که اگر چنین نشود شاید دیگر شانس با این تیم همراه نشود و جای این تیم در لیگ برتر خالی شود.

یکی از دلایلی که نهایی شدن ادامه همکاری ساغلام و تراکتور را به تعویق انداخت و تحت الشعاع قرار داد اعلام رای بازی با پرسپولیس بود و مسئولان تیم را فعلا درگیر خود کرده که به نظر کار بیهوده ای است و چیزی جز وقت تلف کردن دست تراکتور را نخواهد گرفت.

موضوع دیگر در طولانی شدن تمدید همکاری، افزایش مبلغ درخواستی از سوی ساغلام است که در رسانه های عنوان می شود و ظاهرا مدیرعامل باشگاه منتظر تخفیف از سوی این سرمربی است تا جمع بندی های لازم را انجام دهد و با برنامه و بودجه مشخص، در جلسه هیات مدیره حاضر شود.

در حال حاضر ساغلام برای گذراندن تعطیلات پایان فصل عازم ترکیه شده و منتظر اعلام باشگاه است تا دوباره به تبریز بازگردد و در صورت توافق، کارش را به عنوان سرمربی در این تیم ادامه دهد.

در این میان باشگاه تراکتور نیز در روزهای اخیر از آماده کردن قرارداد ساغلام و تعیین بودجه باشگاه جهت تصویب در هیات مدیره و حتی از مذاکره با دو بازیکن خبرداد و این نشان دهنده قطعی شدن ادامه همکاری ساغلام با تراکتور بود که البته تاکنون نهایی نشده است.

طبق اعلام باشگاه، تراکتور و ساغلام به توافقات خوبی دست یافته‌اند و قرارداد این سرمربی پس از تصویب هیات مدیره و تایید نهایی ارطغرول ساغلام، منعقد و اجرایی خواهد شد و در ادامه دو بازیکن ایرانی و خارجی پس از حصول توافق به جمع تراکتوری ها اضافه می شود.

در خبر دیگری که در روزهای گذشته از قول باشگاه تراکتور در رسانه ها منتشر شد هیات مدیره با مفاد قرارداد با ساغلام موافقت کرده و پیش‌نویس آن در اختیار این مربی ترکیه ای قرار گرفته و باشگاه منتظر جواب وی در این زمینه است.

طبق اخبار منتشره، تنها اختلاف در مبلغ قرارداد وجود دارد که باشگاه تراکتور در حال رایزنی برای حل آن است اما طولانی شدن این موضوع، هواداران را نیز نگران کرده است.

مسئولان باشگاه تراکتور اعلام کردند که ساغلام ۹۹.۹۹ درصد سرمربی فصل بعدی تراکتور است اما چیزی که مشخص است اینکه باشگاه و ساغلام در موارد کلی به توافق رسیده اند و بحث بر روی جزئیات قرار داد است.

منابع غیر رسمی، مبلغ قرارداد ساغلام برای فصل بعدی را ۶۵۰ هزار دلاری اعلام کردند البته خود ساغلام در درخواست جدید خود مبلغ ۸۰۰ هزار دلاری را برای تمدید قرارداد پیشنهاد کرده که به نظر قابل توافق بین طرفین است.

وی پیش از سفر به ترکیه جلساتی با مدیرعامل و مدیران باشگاه تراکتور داشت و لیست ورودی و خروجی خود را نیز به باشگاه تحویل داد که طبق شنیده ها لیست خروجی تراکتور بسیار بلند است و ظاهرا خانه تکانی اساسی در تراکتور در راه است و خیلی از بازیکنان باید ساک خود را ببندند و از این تیم خداحافظی کنند.

البته بیشتر بازیکنان چه آنهایی که در ترکیب قرار گرفتند و چه آنهایی که توپ به پایشان نخورد و در نیمکت نشستند در این نکته اشتراک نظر دارند که ساغلام تیم را متحول کرد و تراکتور را از بحران خودساخته و خطر سقوط نجات داد و ماندنش به نفع تراکتور است.

به گزارش ایرنا، خلاصه کلام اینکه اگر اختلاف ۱۵۰ هزار دلاری حل شود ساغلام سرمربی تراکتور در فصل بعدی خواهد بود و تاخیر و تعلل در این امر به هیچ عنوان جایز نبوده و مسئولان تراکتور باید هرچه سریع تر قراداد با این سرمربی را نهایی کرده و وارد بازار نقل و انتقالات شوند.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا