اخبار
کد خبر : 1588 ۱۳۹۴/۱۱/۱۰   

رسانه ها سربازان میدان ایجاد احساس امنیت هستند

رئیس پلیس امنیت عمومی استان آذربایجان‌غربی گفت: رسانه ها در شرایط کنونی سربازان میدان ایجاد امنیت در جامعه هستند.

به گزارش نای قلم، سرهنگ رحیم جهانبخش امروز در همایش رسانه و انتخابات اظهار کرد: حضور گسترده مردم و ایجاد فضای امن و آرام برای بسترسازی انتخابات صحیح بسیار اهمیت دارد و در این فرایند نقش رسانه‌ها بی‌بدیل است.

وی با بیان اینکه امنیت نقش حساسی در توسعه‌یافتگی ایفا می‌کند، افزود: باید مواردی را که ممکن است انتخابات آینده را مورد خدشه قرار دهد، شناسایی و از آن جلوگیری کنیم تا فضایی امن و آرام برای انتخابات فراهم شود.

جهانبخش تصریح کرد: اگر پاسداری از ارزش‌ها و اخلاق اسلامی رعایت شود هیچ شکایت و بی‌نظمی در جامعه مشاهده نمی‌شود.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان امنیت را از دیگر اهداف مهم در برگزاری انتخابات دانست و اظهار کرد: امنیت قبل از انتخابات، حین برگزاری و پس از برگزاری آن لازمه کار است تا مردم با آرامش پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

وی با بیان اینکه رسانه ها یکی از مهم‌ترین ابزارهای هویت، اقتدار و منافع ملی به شمار می‌آیند، اظهار کرد: ما باید با همدلی و هماهنگی همه مسئولان و دستگاه ها انتخابات را در شرایط کاملا مناسب برگزار کنیم.

رئیس پلیس امنیت عمومی استان آذربایجان‌غربی یکی از رسالت های مهم رسانه ها را حفظ هویت ملی، رهایی بخشیدن از حصار قبیله ای و سنتی، دفاع از منافع ملی و نهادینه ساختن ارزش های حیاتی که اساس همبستگی جامعه را تشکیل می دهد، عنوان و تاکید کرد: در زمان انتخابات عده‌ای با زیر پاگذاشتن قانون و در نظر داشتن منافع شخصی به دنبال تفرقه‌افکنی و اختلال در روند انتخابات هستند که باید فضای وحدت و همدلی توسط رسانه‌ها ایجاد شود.

وی آشنایی رسانه ها با قانون انتخابات را ضروری دانست و گفت: هر شنیده ای خبر نیست و نباید منتشر شود، رسانه‌ها در راستای جلب اعتماد عمومی که به عنوان سرمایه رسانه تلقی می شود باید تلاش کنند که اخبار انتخاباتی را در وهله نخست بررسی کرده و پس از محرز شدن صداقت و درستی خبر آن را نشر دهند.

جهانبخش اضافه کرد: امیدواریم برگزاری پرشور و حماسی این انتخابات همچون گذشته بتواند برای ایران اسلامی عزت، عظمت و اقتدار به ارمغان آورده و در نتیجه برگزاری باشکوه انتخابات، همدلی و همزبانی در کشورمان هرچه بیشتر فراهم شود.

وی تقویت هویت و انسجام ملی در زمان انتخابات را مورد تاکید قرار داد و توضیح داد رسانه بسترساز مؤلفه توسعه است، چه بسا عنصر اصلی توسعه نیز امنیت ملی و اقتدار ملی بر مبنای اطلاعات است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا