اخبار
کد خبر : 15813 ۱۴۰۱/۰۳/۰۷   ۱۹:۰۰:۱۴

هشدار رئیس جامعه پزشکان داخلی ایران درباره آبله میمونی:
آبله میمونی به آنفولانزا شباهت دارد

 

رئیس جامعه پزشکان داخلی ایران گفت: شیوع آبله میمون علاوه بر آمریکا، اروپا و آفریقا، در برخی از کشورهای آسیایی نیز مشاهده شده است.

به گزارش نای قلم به نقل از ایرنا، ایرج خسرونیا افزود: به همین خاطر به همکاران و مسئولان هشدارهای لازم را می‌دهیم تا نسبت به گسترش احتمالی این بیماری غافلگیر نشوند و امکانات لازم را مهیا کنند.

وی اضافه کرد: به دلیل شیوع آبله میمون که شاید مجدد عده‌ای از هموطنان را تهدید به مرگ کند، باید نسبت به تامین واکسن مناسب و دارو گوشزد کرد.

چون با وجود ویروس کرونا و احتمال شیوع بیماری آبله میمون، این احتمال برای به وجود آمدن ویروس با سویه جدیدتر مطرح بوده، به همین خاطر توصیه می‌شود از هم‌اکنون واکسن و تجهیزات لازم تهیه و تامین شود.

وی با اشاره به گرانی‌ها و پرکشیدن مواد غذایی ضروری از سفره مردم، اظهار داشت: این احتمال وجود دارد که به دلیل ضعف سیستم ایمنی و بی توجهی به بهداشت فردی و اجتماعی، بیماری‌های عفونی مانند آبله میمون، کرونا، سرخک و غیره شیوع بیشتری پیدا کنند.

خسرونیا ادامه داد: آبله میمون از نظر علائم شباهت‌هایی به آنفلوانزا دارد ولی با بدن درد، لرز، تب، استخوان درد شدید، به خصوص با تورم غدد لنفاوی گردن و دست‌ها همراه است. چون بیمار سخت درگیر می‌شود و گاهی منجر به مرگ می‌شود.

کد خبرنگار: 983127

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا