اخبار
کد خبر : 1577 ۱۳۹۴/۱۱/۰۹   

اصلاح‌طلبان باید شوک وارد شده را به خوبی مدیریت کنند

یک فعال سیاسی اصلاح‌‌طلب گفت: اصلاح‌طلبان باید با گزینه شرکت در انتخابات آینده و نه به تحریم انتخابات و با حمایت مردم از گفتمان اصلاحات کار را پیش ببرند و شوک وارد شده را به خوبی مدیریت کنند.

به گزارش نای قلم، شهربانو امانی در گفت‌وگویی اظهار کرد: اصلاح‌طلبان تلاش می‌کنند ضمن پیگیری نتیجه صلاحیت‌ها با حمایت از کاندیداهایی که می‌توانند مورد حمایت آنها باشند، مردم را به مشارکت حداکثری دعوت کند.

وی با اشاره به موضوع بررسی صلاحیت‌ها، عنوان کرد: اصلاح‌طلبان از طریق مراجع قانونی تلاش می‌کنند یک مجلس فراگیر با حضور همه طیف‌های سیاسی در شأن مردم ایران شکل بگیرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه رد صلاحیت‌ها شوک سیاسی زیادی به کشور وارد کرده است، گفت: همه نخبگان کشور معتقدند ادامه این روند به نفع کشور نخواهد بود.

او افزود: جریانی که موافق این روند است، در حقیقت موافق تک‌صدایی است که در آن اقلیت ضعیف باشند و نتوانند پیگیر مطالبات مردم باشند. ما چندین دوره مجلسی که اکثریت آن قالب و اقلیت آن منفعل باشد را تمرین و تجربه کرده‌ایم. در دیگر کشور‌ها اقلیت همواره اکثریت را کنترل کرده و به پویایی مجلس کمک می‌کند.

امانی خاطرنشان کرد: تلاش اصلاح‌طلبان با دعوت از همه جریان‌های سیاسی این بود که فرآیند انتخابات در مسیری پیش برود که مشارکت حداکثری باشد و پس از اجرایی شدن برجام نشاط سیاسی در جامعه ایجاد شود. اما متاسفانه با شوک رد صلاحیت‌ها بر پیکره سیاسی جامعه امید مردم کاهش پیدا کرد. به نظر من رد صلاحیت‌های صورت گرفته همانند شوک رد صلاحیت آیت‌الله هاشمی در سال ۹۲ غیر منتظره بود.

او با تاکید بر اینکه نباید فراموش کنیم اصلاح‌طلبان همواره در یک میدان رقابتی محدود با همگرایی بیشتر یا راهی یافته‌اند یا راهی ساخته‌اند، گفت: با توجه به تشکیل شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان برای ورود به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تلاش شد ائتلافی بین اصلاح‌طلبان و حامیان دولت صورت بگیرد و در حال حاضر این شورا توان این را دارد که وارد مذاکره شده و برای رقابت در میدان محدود رایزنی کند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: متاسفانه اتفاق رخ داده در بدنه اصلاح طلبان به ویژه نیروهای جوان علامت سوال بزرگی را ایجاد کرده است که در این فضای محدود چه کاری می‌توان انجام داد.

امانی افزود: شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان تلاش می‌کند ضمن پیگیری حل مشکلات مربوط به عدم احراز صلاحیت‌ها یا رد صلاحیت‌ها با حمایت از کاندیداهایی که می‌توانند مورد حمایت اصلاح طلبان باشند مردم را به مشارکت حداکثری دعوت کند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا