اخبار
کد خبر : 15762 ۱۴۰۱/۰۳/۰۲   ۱۹:۱۳:۳۷

برای احیاء واحدهای راکد؛
۱۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش صنعت و معدن اختصاص یافت

 

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در بیست و یکمین سفر رئیس جمهور و برای احیاء واحدهای راکد صنعتی و معدنی آذربایجان غربی ۱۴ هزار و ۷۳۶ میلیارد تومان تسهیلات بانکی مصوب شد.

به گزارش نای قلم، عبدالحمید سرتیپی در گفتگویی اظهار کرد: از این تسهیلات ۱۱ هزار و ۴۱۹ میلیارد تومان در قالب سرمایه ثابت و ۳ هزار و ۳۱۷ میلیارد تومان در قالب سرمایه در گردش برای ۹۳۷ واحد صنعتی و معدنی از طریق شبکه بانکی استان پرداخت خواهد شد.

وی افزود: اولویت تخصیص و پرداخت این تسهیلات برای احیاء واحدهای راکد صنعتی و معدنی استان و بازگردانی این واحدها به چرخه تولید، تکمیل و بهره برداری از طرح های صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد و کمک به افزایش تولیدی صنعتی که به دلیل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش با ظرفیت پایین در حال فعالیت هستند، خواهد بود.

سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان عنوان کرد: با احیاء واحدهای راکد صنعتی و معدنی استان و همچنین تکمیل طرح های صنعتی استان با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد پیش بینی می شود تقریبا برای ۹ هزار نفر زمینه اشتغال مستقیم فراهم شود.

سرتیپی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲ هزار و ۱۶ واحد صنعتی با حجم سرمایه گذاری بیش از ۱۰۳ هزار و ۷۹۸ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۵۹ هزار و ۷۰۰ نفر در حال فعالیت هستند.

وی بیان کرد: همچنین ۱۷۸ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد با حجم سرمایه گذاری بیش از ۴۳ هزار و ۳۶ میلیارد ریال در حال تکمیل و وارد شدن به چرخه تولید هستند که با بهره برداری از این واحدهای صنعتی پیش بینی می شود زمینه اشتغال مستقیم برای پنج هزار و ۶۳۱ نفر در این واحدها فراهم شود.

کد خبرنگار: 983125

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا