اخبار
کد خبر : 1576 ۱۳۹۴/۱۱/۰۹   

خدمات رایگان مشاوره بهزیستی در ارومیه افزایش می یابد

امروزه اهمیت و جایگاه استفاده از خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی بیش از پیش بر ما نمایان است.

به گزارش نای قلم، در حقیقت هر چه بر میزان تحصیلات و آگاهی مردم افزوده می‌شود و هرچه زمان به جلوتر گام برمی‌دارد، علاقه افراد جهت اخذ مشاوره و راهنمایی از مشاوران باتجربه و خبره بیشتر می‌شود.

لزوم توجه به مشاوره در امور مختلف زندگی همچنین عدم حضور بسیاری از مردم برای استفاده از خدمات مشاوره ای که به گفته کارشناسان می تواند حجم زیادی از مشکلات را کاهش دهد، علت ایجاد خط تلفن 1480 است که از آن به عنوان صدای مشاور ياد مي كنند.

سازمان بهزیستی در راستای حل مشکلاتی که به عنوان دلایل عدم مراجعه مردم به مشاوران مطرح می شود نسبت به ایجاد یک مرکز مشاوره بدون هزینه برای مردم اقدام کرده است که هزینه تلفن به این شماره نیز توسط این سازمان تقبل شده است.

1480 یک مرکز مشاوره معتبر با این تفاوت است که برای استفاده از خدمات آن شهروندان می توانند داخل خانه بنشینند و بدون این که لازم باشد به چشم مشاوران نگاه کنند، از خدمات یک مشاور حرفه ای کمک بگیرند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت مشاوره در زندگی، به منظور افزایش پوشش دهی در سطح ارومیه از بهره برداری از دو خط تلفن 1480 در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: سازمان بهزیستی مشاوره را بهترین راهبرد پیشگیرانه از آسیب‎های اجتماعی می‎شناسد و با چنین دیدگاهی به راه‎اندازی و توسعه‌ی فعالیت‎های مشاوره‎ای همت گمارده است.

سعید فریور با تأکید بر اینکه برخی افراد به علت شرایط اجتماعی موجود، عدم دسترسی به مراکز مشاوره، نبود امکانات اقتصادی و ... قادر به دریافت مشاوره حضوری نیستند، گفت: خط 1480، بهترین، محرمانه‏‌ترین و در دسترس‏‌ترین راه حل برای اینگونه افراد است.

وی تصریح کرد: لزوم استفاده از خدمات مشاوره در زندگی صنعتی امروز بر هیچ کس پوشیده و با توجه به غیرحضوری رایگان بودن این مرکز، انتظار آن می‌رود که بهزیستی استان بتواند در زمینه‌ی کاهش ناهنجاری‏‏‌های روحی و روابط اجتماعی پررنگ‌تر عمل کند که این امر شناخت بیشتر شهروندان از این ارگان را می‎طلبد.

فریور در این نشست خبری که به منظور اعلام برنامه های دهه فجر برگزار شد، از اجرای طرح غربالگری اختلالات ژنتیک در دانش آموزان دختر 15 تا 25 سال، افتتاح مرکز مشاوره ژنتیک دکتر اصولی، اجرای طرح مشاوره پیش از ازدواج برای زوجین و برنامه کمپین آگاه سازی این طرح خبر داد.

وی به ارائه خدامات رايگان در تمام كلينیك هاي توانبخشي اشاره كرد و گفت افتتاح مراكز تازه تأسيس با دعوت از مسئولان شهر، انجمن هاي معلولان و مؤسسات، برپایی نمايشگاهي از فعاليت هاي معلولان تحت پوشش بهزیستی شامل نقاشي، عكاسي، خطاطي، گرافيك، صنايع دستي، فرش، گليم، محصولات توليدي، كتاب هاي چاپ شده، مقام هاي كسب ورزشي و فرهنگي و تهيه مستندات به صورت گزارش و عكس، اجراي برنامه نمايشي تئاتر يا موسيقي با موضوع دهه فجر و اجراي مسابقات ورشي و مسابقات فرهنگي و هنري ويژه معلولان از دیگر برنامه های پیش بینی شده معاونت امور توانبخشی اداره کل بهزیستی در ایام دهه فجر است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی همچنین از افتتاح ٢٩ مسكن مددجويي در شهرستان هاي اروميه، تكاب، اشنويه، چالدران، مياندواب، خوي و مهاباد خبر داد.

فریور از افتتاح "آدینه مهد "برای نگهداری کودکان خبر داد و گفت: این مهدها با هدف فرهنگی و جهت پرداختن مادر و پدران به امر نمازجمعه افتتاح می‌شود.

مدیر کل بهزیستی با اشاره به اینکه نواختن زنگ انقلاب اسلامی در مهدهای کودک و برگزاری دوره آموزشی استانی مددکاران و مربیان خانه‌های نگهداری کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست از برنامه‌های معاونت امور اجتماعی است، افزود: برگزاری دوره آموزشی احیاء قلب ریوی توسط فوق تخصص قلب کودکان برای کارکنان شیرخوارگاه از جمله برنامه‌های مهم این اداره کل دراین ایام خواهد بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا